وقتی استانداری عملکرد عباسی در سراوان رشت را «شاهکاری فراموش نشدنی» می داند

کدام «شاهکار» وقتی کوه زباله استوار است و شیرابه روان؟


۱۴۰۱/۱۲/۲۵ - ۱۹:۱۹ | کد خبر: ۳۲۵۹۳ چاپ

حافظه و وجدان جمعی مردم سراوان، رشت، انزلی و هزاران ساکن دور و نزدیک کوه زباله‌ها که شاهد اثرات ترکش مانند آن در زندگی خود هستند وقتی از آقای استاندار تشکر می‌کند که تمام وعده‌های گفته شده در صدهها جلسه و ثبت شده روی کاغذ، عملیاتی شود و کامیون‌های زباله‌های تفکیک نشده راهی سراوان یا هر نقطه دیگر گیلان نشود.

کدام «شاهکار» وقتی کوه زباله استوار است و شیرابه روان؟
اختصاصی کلانشهر:فاطمه صابری: اداره کل روابط عمومی استانداری گیلان با انتشار گزارش عملکرد اسدالله عباسی استاندار گیلان طی 16ماهی که بر صندلی استانداری گیلان تکیه زده، عملکرد او در خصوص بهسازی محل دفن زباله سراوان رشت را «شاهکاری» فراموش نشدنی معرفی کرده است.(متن کامل را اینجا بخوانید)

اینکه طی یک سال و نیم گذشته اقدامات مثبتی جهت بهبود وضعیت محل دفت زباله‌ها در سراوان رشت انجام شده قابل کتمان نیست. اما اینکه از پروژه‌ی در حال انجامی که هنوز سرانجامی نیافته با عنوان «شاهکاری که فراموش نمی شود» یاد شود قطعا اغراق آمیز و تمجیدی در مسیر همان مدیرانی است که طی 40 سال گذشته بیشتر از آنکه درباره سراوان و محیط زیست گیلان قدمی بردارند شعار دادند.
اتفاقا برعکس آنچه در این گزارش آمده همه مدیران و نمایندگان 4 دهه گذشته رشت، انزلی و برخی شهرهای اطراف مرکز استان، از روزگار سیاه ساکنان سراوان و روستاهای اطراف آن، رودخانه‌های نابود شده زرجوب و گوهررود رشت و سپس تالاب انزلی که از شیرابه‌های همین سراوان رو به موت رفته‎‌اند باخبر بوده‌اند. آنها هم در خبرها به مردم می گفتند که در حال اقدامات اساسی هستیم و با فلان شرکت آلمانی، چینی، روسی، هلندی و یا شرکت‌های دانش بنیان وطنی برای حل اساسی معضل زباله سراوان قرارداد امضا کرده‌ایم و به زودی از محل دفن زباله‌های سراوان بوی گل و گلاب به مشام می‌رسد و زمینش سبزه‌زاری بهشتی خواهد شد!
طبق این وعده‌ها، همیشه یا کلنگ پروژه‌ها به زمین زده شده بود و یا 10-20درصدی پیشرفت داشت. نتیجه اما چه شد؟
120متر زباله در دل جنگل‌های بکر منطقه و سرازیر شدن شیرابه‌های آن به رودخانه‌های اطراف و خطرات جانی و مالی ساکنان محل دفن زباله و حالا هم بخش زیادی از رشت.
اینکه گفته شود در زمان مدیران قبلی هم همین قوانین وجود داشت اما به آن عمل نشد از تعجب برای انتظارِ تشکر کم نمی کند.
حافظه و وجدان جمعی مردم سراوان، رشت، انزلی و هزاران ساکن دور و نزدیک کوه زباله‌ها که شاهد اثرات ترکش مانند آن در زندگی خود هستند وقتی از آقای استاندار تشکر می کند که تمام وعده‌های گفته شده در صدهها جلسه و ثبت شده روی کاغذ، عملیاتی شود و کامیون‌های زباله‌های تفکیک نشده راهی سراوان یا هر نقطه دیگر گیلان نشود.
علی الحساب به نوبه‌ی خودمان از آقای استاندار گیلان که به بخشی از وظایفشان درباره سراوان عمل کرده‌اند تشکر می‌کنیم. البته اساسا نمی‌دانیم چرا باید برای انجام وظیفه‌ای که صریحا قانون و خواست عموم بر گرده‌ی یک مدیر قرار داده از او تشکر شود.

استاندار گیلان در جمع راهپیمایان روز قدس رشت:
 پیروزی نزدیک است و بزودی نماز در قدس اقامه خواهد شد

نظر شما:

security code