وب سایت اسپید تست در جدیدترین گزارش خود اعلام کرده است که رتبه سرعت اینترنت ایران در جهان به 147 تنزل یافته است.

رتبه سرعت اینترنت ایران در رده بندی جهانی کاهش یافت
کلانشهر: جدیدترین آمار از وضعیت سرعت اینترنت ایران را وب سایت اسپید تست منتشر کرد.

جدیدترین گزارش منتشر شده از سوی وب‌سایت اسپید تست، نشان می‌دهد که رده‌بندی جهانی سرعت اینترنت موبایل ایران با ۵ پله سقوط، در جایگاه ۶۱ جهان ایستاده و اینترنت ثابت ایران نیز با ۱ پله سقوط، به رده ۱۴۷ جهان تنزل یافته است.

ماه گذشته و براساس همین رتبه‌بندی سرعت اینترنت موبایل ایران، با ۱ پله سقوط، در جایگاه ۵۶ جهان ایستاده بود و اینترنت ثابت ایران نیز با ۲ پله سقوط، به رده ۱۴۶ جهان تنزل یافته بود.

در این گزارش، در ماه فوریه ۲۰۲۳ میلادی، میانگین سرعت اینترنت موبایل جهان ۳۹.۷۷ و اینترنت ثابت جهان ۷۸.۶۲ مگابیت بر ثانیه منتشر شده است که نسبت به ماه نخست سال جدید میلادی، شاهد افزایش هردوی آنها هستیم. میانگین سرعت اینترنت موبایل و اینترنت ثابت جهان در ماه ژانویه، به ترتیب ۳۷.۹۸ و ۷۶.۳۴ مگابیت بر ثانیه معرفی شده بود.

میانگین سرعت اینترنت موبایل در ایران، در ماه فوریه ۲۰۲۳ معادل ۳۵.۰۳ مگابیت بر ثانیه گزارش شده است که نسبت به دوره قبل، با ۱ پله سقوط در جایگاه ۶۱ام جهان جای می‌گیرد. سرعت میانگین اینترنت ثابت کشورمان نیز با ایستادن روی ۱۱.۲۷ مگابیت بر ثانیه در ماه دوم ۲۰۲۳، با ۱ پله سقوط، جایگاه ۱۴۷ جهان را به خود اختصاص داده است.

منحنی‌های منتشر شده توسط اسپید تست، نشان می‌دهند که پایین‌ترین میانه سرعت اینترنت موبایل ایران، مربوط به دومین ماه ۲۰۲۲ میلادی با ۲۲.۴۲ مگابیت بر ثانیه، و پایین‌ترین میانه سرعت اینترنت ثابت آن نیز مربوط به همان ماه، با ۹.۷۷ مگابیت بر ثانیه بوده است.

بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی این وب‌سایت، بالاترین رتبه‌بندی سرعت اینترنت موبایل جهان، از آن کشور امارت متحده عربی، با میانگین سرعت ۱۷۹.۶۱ مگابیت بر ثانیه، و بالاترین رتبه‌بندی اینترنت ثابت جهان نیز از آن سنگاپور، با میانگین سرعت ۲۷۳.۱۵ مگابیت بر ثانیه است. این کشورها، در ماه ژانویه نیز صدرنشین بوده‌اند و سرعت‌های گزارش شده، در هر دو مورد نسبت به ژانویه افزایش داشته است.