مدیرکل فرودگاه گیلان از برقراری ۳۸ سورتی پرواز فوق‌العاده در نوروز  ۱۴۰۲ در فرودگاه سردار جنگل رشت خبر داد.

۳۸پرواز فوق العاده نوروزی از فرودگاه گیلان برقرار شد
کلانشهر: سید محسن میرحسینی افزود: پروازهای یاد شده به مقاصد مشهد، اهواز، شیراز و کیش انجام می شود و تا پانزدهم فروردین ماه ۱۴۰۲ برقرار است.

مدیرکل فرودگاه گیلان گفت: با احتساب پروازهای نوروزی ۱۱۴ سورتی پرواز در هفته از فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت انجام می شود.
میرحسینی افزود: تلاش شده است میزبانی از مسافران نوروزی همراه با اجرای آئین های جشن نوروز چون گستردن سفره هفت سین و گل آرایی اماکن فرودگاهی انجام شودو مقدمات آن فراهم شده است.
فرودگاه بین‌المللی سردار جنگل رشت از لحاظ دسترسی شهری بعنوان یکی از برترین فرودگاه‌های کشور است و با هفت پله صعود از لحاظ تعداد پرواز در ارزیابی فرودگاه‌ها از رتبه ۱۸ به ۱۱ ارتقا یافته است.
این فرودگاه با علامت اختصاری ( OIGG) در کتاب هوانوردی دنیا به ثبت رسیده است؛ تأسیس فرودگاه رشت به سال ۱۳۴۷ خورشیدی باز می‌گردد و از لحاظ دسترسی شهری بعنوان یکی از برترین فرودگاه‌های ایران به شمار می‌آید.
فرودگاه رشت دارای موقعیت ارتباطی ممتاز در حاشیه دریای کاسپین و در مسیر کریدور شمال - جنوب و در شهر گردشگرپذیر رشت است که در هفت کیلومتری جاده رشت به انزلی و ۱۵ کیلومتری منطقه آزاد انزلی قرار دارد و مساحت کل آن به ۲۲۰ هکتار می رسد. ارتفاع آن ۴۰ پا پایین‌تر از آب‌های آزاد است.

نظر شما:

security code