مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی گیلان خبر داد؛

آغاز کنترل ملخ های بومی و مراکشی در رودبار


۱۴۰۲/۰۱/۰۸ - ۰۹:۰۳ | کد خبر: ۳۲۷۸۳ چاپ

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی گیلان گفت:کشاورزان در صورت مشاهده دستجات پوره ملخ، نسبت به گزارش آن به مدیریت جهاد کشاورزی و مراکز خدمات جهاد کشاورزی اقدام نمایند تا در اسرع وقت نسبت به مبارزه با آن اقدام شود

آغاز کنترل ملخ های بومی و مراکشی در رودبار
کلانشهر: به گفته مدیر حفظ‌ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان، کنترل ملخ‌های بومی، خصوصا ملخ مراکشی در شهرستان رودبار آغاز شد.

 رضا غیاثی در این ارتباط به کلانشهر گفت:با پایش کانون‌های تخم‌ریزی ملخ در شهرستان رودبار، اولین پوره‌های سن یک این آفت در تاریخ ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ در منطقه حلاج لوشان مشاهده شد و با ادامه پایش بیش از ۱۰۰۰ هکتار از زمین‌های مستعد تخم‌گذاری ملخ در روزهای آتی، از ۵ فروردین سال جاری مبارزه شیمیایی با آن آغاز شد.

download

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اهمیت پایش و ردیابی مناطق آلوده و این‌که مناطق تخم‌گذاری آفت در زمین‌های شخم نخورده و سنگلاخ بوده و اکثرا در مراتع و مناطق دور از دسترس قرار دارد، از همه‌ی اهالی منطقه خواست در صورت مشاهده دستجات پوره ملخ، نسبت به گزارش آن به مدیریت جهاد کشاورزی و مراکز خدمات جهاد کشاورزی شهرستان رودبار اقدام نمایند تا در اسرع وقت نسبت به مبارزه با آن اقدام شود.

 غیاثی توضیح داد: سال گذشته در بیش از ۳۰هزار هکتار از مناطق مختلف شهرستان رودبار مبارزه شیمیایی صورت گرفت و از بروز خسارت اقتصادی به محصولات کشاورزی جلوگیری شد.

به گفته مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی گیلان در بهمن ماه ۱۴۰۱ نیز مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان رودبار با تشکیل اکیپ‌های پایش و مبارزه، و انجام نمونه‌برداری‌های تراکم‌سنجی و ردیابی ملخ و تدارک امکانات لازم، برنامه‌ریزی برای مبارزه با این آفت را با هماهنگی مدیریت حفظ‌ نباتات استان گیلان در دستور کار قرار داده بود.

نظر شما:

security code