مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان اعلام کرد: میراث فرهنگی یکی از جاذبه‌های دیرینه سیاحت در استان است که پارسال نسبت به ۱۴۰۰ بیش از ۱۳۵ درصد رشد داشته است.

اقبال به میراث فرهنگی گیلان نزدیک به ۲.۵ برابر شد
کلانشهر: ولی جهانی افزود: توریسم به صنعتی پر رونق در دنیا بدل شده و گیلان یکی از قطب‌های گردشگری کشور است بطوریکه پارسال این استان میزبان بیش از ۸۵ میلیون نفر بوده است و میراث فرهنگی شامل؛ بناهای تاریخی و موزه‌ها از گیرایی‌های مورد اقبال گردشگران فرهنگی است.

وی با بیان اینکه بازیدکنندگان از موزه و بناهای تاریخی نزدیک به ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر بوده است، اظهار کرد: ۲۵ موزه در گیلان فعال است و ۱۲ موزه تخصصی در استان ایجاد شده که آخرین مورد در زمان حاضر موزه حصیر بافی روستای فشتکه است.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان، موزه حصیر فشتکه، چادر شب بافی قاسم آباد رودسر، رشتی دوزی، آسیاب ماسوله، جنگ جهانی دوم لاهیجان و پست رشت را برخی از موزه‌های یادشده عنوان کرد و افزود: راه‌اندازی موزه‌های تخصصی در سطح شهرستان‌های مختلف گیلان یکی از اولویت‌های اصلی این اداره‌ کل به منظور انتقال فرهنگ و تمدن غنی مردمان گیلان به نسل‌های آینده و معرفی این ظرفیت‌ها به گردشگران داخلی و خارجی است.
جهانی با توجه به ضرورت برنامه‌ریزی برای افزایش مقاصد گردشگری اظهار کرد: ایجاد موزه های تخصصی صنایع دستی علاوه بر معرفی پیشینه صنایع دستی و توجه دادن به گردشگران نسبت به اصالت صنایع دستی، موجب ارتقا کیفیت گردشگری استان می شود.

۵ هزار اثر تاریخی و فرهنگی در گیلان شناسایی شده که یک هزار و ۲۲۰ اثر تاریخی از این تعداد شامل بناهای تاریخی و محوطه ها در فهرست ملی به ثبت رسیده است.

نظر شما:

security code