پدیده «تالاب خواری و تصرف غیرقانونی» گیلان را تهدید می کند

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان با بیان اینکه رواج پدیده تالاب‌خواری این استان را تهدید می‌کند گفت: با پدیده تالاب‌خواری و تغییر کاربری اراضی این استان با نیت تصرف به شدت برخورد می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری کلانشهر و به نقل از تسنیم، ساسان اکبری پور از عزم جدی اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان جهت برخورد با سودجویان و متخلفانی که قصد تغییر کاربری اراضی به نیت تصرف دارند خبر داد و اظهار داشت: پدیده تالاب‌خواری و تصرف غیرقانونی اراضی، استان گیلان را تهدید می‌کند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان با بیان اینکه وقوع پدیده تالاب‌خواری در سال‌های اخیر در مجاورت تالاب‌های استان گیلان به علت بروز خشکسالی در حال افزایش است عنوان کرد: انجام گشت‌ها و پایش‌های مستمر با هدف کنترل اراضی تحت مدیریت در دستور کار یگان حفاظت محیط زیست گیلان قرار دارد.

اکبری‌پور توقیف 4 دستگاه بیل میکانیکی در شهرستان لاهیجان توسط پرسنل یگان حفاظت محیطزیست را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: این ادوات در 48 ساعت گذشته و پس از انجام گشت و کنترل در مناطق تحت مدیریت و حفاظت شده محیط زیست استان گیلان توسط پرسنل یگان حفاظت محیط زیست توقیف شده‌اند.

وی با بیان اینکه افراد سود جو و متخلف با استفاده از این بیل‌های مکانیکی به امر تغییر کاربری به نیت تصرف اراضی مشغول بودند ابراز داشت: نیروهای یگان حفاظت محیط زیست گیلان از ادامه فعالیت این افراد به علت عدم ارائه مجوزهای لازم جلوگیری به عمل آوردند و پرونده مقدماتی نیز برای آنان تشکیل شد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان از تحویل افراد سودجویی که در لاهیجان اقدام به تغییر کاربری اراضی کرده بودند به جهت مراجع قضایی استان خبر داد و اظهار داشت: مبارزه با متخلفان، سودجویان و تالاب‌خواران با تمام توان در مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست گیلان پیگیری می‌شود.

اکبری‌پور بسیج تمامی نیروها و عوامل یگان حفاظت محیط زیست گیلان در برابر تالاب‌خواران و حمایت قاطع دستگاه قضایی را مورد تأکید قرار داد و گفت: تالاب‌ها جزء اکوسیستم بی‌نظیر استان گیلان و کشور محسوب می‌شوند بنابراین حفظ و صیانت از این میراث ارزشمند همواره در دستور کار محیط زیست قرار دارد.

وی تالاب‌ها را از حیث امور اقتصادی، گردشگری، زادآوری جانوران و  آبزیان و مهاجرت پرندگان حمایت‌ شده دارای اهمیت فوق‌العاده دانست و خاطرنشان کرد: هرگونه تعرض و تصرف غیرقانونی و تغییرکاربری این مناطق جرم است بنابراین در صورت مشاهده فعالیت‌های مشکوک به شدت با افراد سودجو و متخلفان برخورد می‌شود.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان اطلاع‌رسانی مردمی در مورد انجام هرگونه فعالیت تالاب‌خواری و تغییر کاربری اراضی در سطح استان را مورد تأکید قرار داد و عنوان کرد: گشت‌های محیط‌بانان برای کنترل و پایش مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست گیلان به صورت مستمر و پایدار ادامه دارد. 

اشتراک گذاری:

نظر شما:

security code