شهردار رشت هر چه سریعتر انتخاب شود


۱۳۹۷/۱۰/۰۴ - ۱۰:۳۶ | کد خبر: ۳۳۱ چاپ
شهردار رشت هر چه سریعتر انتخاب شود

رییس شورای شهر رشت گفت: باید هرچه سریعتر نسبت به انتخاب شهردار تصمیم بگیریم.

به گزارش پایگاه خبری کلانشهر و به نقل از ایسنا،، امیرحسین علوی در شصت و هشتمین جلسه شورا با اشاره به اینکه  بارها در صحن شورا نسبت به ایمنی بافت های فرسوده و بافت بازار صحبت شده ولی متاسفانه اقدام اساسی صورت نگرفته است،گفت: بویژه با ایمن نبودن بازار و رخداد یک حادثه در قلب رشت قطعا آسیب های جدی رخ خواهد داد.

وی اضافه کرد: بازاریان آمادگی خود را برای بهبود زیرساخت ها و ایجاد شرایط ایمن اعلام کرده‌اند. از سازمان آتش نشانی می‌خواهیم در این زمینه جدی ورود کنند.

علوی ادامه داد: به پایان سال نزدیک می شویم و هزینه ها افزایش می‌یابد و باید بیشتر تلاش کنیم.

رئیس شورا در ادامه با بیان اینکه هرکاری شورا انجام داده بر مدار قانون بوده است و تخطی از قانون صورت نگرفته است، خاطرنشان کرد: اعضای شورا در انتخاب شهردار مستقل عمل کردند و تکذیب می کنم فرد یا جریانی تاثیر داشته است. ممکن است نظر مشورتی داشتند.

وی افزود:شورای پنجم نشان داده در انتخاب شهردار مستقل عمل کرده است.

علوی تاکید کرد: باید هرچه سریعتر نسبت به انتخاب شهردار تصمیم بگیریم. دست هایی است که می خواهد شورای پنجم نباشد. اگر عضو شورایی تصمیم به استعفا دارد، هر ۱۱ نفر باید شورا را ترک کنیم. با توجه به ابلاغیه وزارت کشور به شورا باید هرچه زودتر تصمیم بگیریم.

وی تصریح کرد: بیش از این صلاح نیست، شهر رشت، مردم و مدیریت شهری را معطل بگذاریم و شورا نباید بیش از این در انتخاب شهردار تعلل کند. البته در این تاخیر ۵ ماه هر کدام از اعضای شورا به نوعی دخیل بودند.

رئیس شورا گفت: تقاضا دارم از دستگاه ها و گروه ها اگر قصد کمک به شورا دارند، گزینه های خود را معرفی کنند ولی انتخاب نهایی را بر عهده اعضای شورا بگذارند.

علوی با اشاره به بدهکاری کلان شهرداری و کاهش درآمدها تاکید کرد: مشکلات در شهر انباشته است و باید باهم برای رفع آن کمک کنیم. بنابراین اعضای شورا بگویند با چه مکانیزمی شهردار را انتخاب شهردار کنیم.

نظر شما:

security code