چگونه کرم مرطوب کننده خانگی بسازیم؟


۱۴۰۲/۰۱/۲۸ - ۰۸:۴۲ | کد خبر: ۳۳۲۶۲ چاپ

بهترین راه برای مرطوب و نرم نگه داشتن پوست دست و صورت استفاده از کرم‌های مرطوب‌کننده و تقویت‌کننده پوست و ویتامینه و آبرسان است اما گاهی این کرم‌ها با برندهای معتبر در بازار با توجه به قیمت ارز در کشور قیمت‌های نجومی دارند و خرید آنها برای بسیاری از افراد سخت است.

چگونه کرم مرطوب کننده خانگی بسازیم؟

کلانشهر: مرطوب و نرم نگه داشتن پوست دست بسیار برای سلامت پوست مهم است به‌خصوص برای افراد خانه‌دار که وقت زیادی را صرف شست‌وشو می‌کنند و دست‌شان مدام با آب و مواد شوینده در تماس است، به همین خاطر است که پوست دست افراد خانه‌دار اغلب خشک می‌شود.

به گزارش اعتمادآنلاین، بهترین راه برای مرطوب و نرم نگه داشتن پوست دست و صورت استفاده از کرم‌های مرطوب‌کننده و تقویت‌کننده پوست و ویتامینه و آبرسان است اما گاهی این کرم‌ها با برندهای معتبر در بازار با توجه به قیمت ارز در کشور قیمت‌های نجومی دارند و خرید آنها برای بسیاری از افراد سخت است. کرم‌های ارزان‌تر نیز کمتر مورد استقبال و اعتماد افراد قرار می‌گیرد؛ با این شرایط باید چه‌کار کرد که پوستی نرم و شاداب داشت؟

 
به جای خریدن کرم گران‌قیمت، در خانه آن را بسازید
شما می‌توانید به جای خریدن کرم‌های بسیار گران‌قیمت یا استفاده از کرم‌های ارزان‌تر که چندان مورد دلخواه و رضایت‌تان نیست خودتان در منزل با توجه به شرایط پوست‌تان کرم دست‌ساز درست کنید و برای لطافت پوست‌تان با خیال راحت از این کرم‌های دست‌ساز استفاده کنید.

در اینجا قصد داریم به شما چند روش تهیه کرم دست‌ساز مناسب برای پوست‌های معمولی را آموزش دهیم.

کرم روغن فندق
مواد لازم:

 
یک قاشق غذاخوری روغن فندق

یک قاشق غذاخوری روغن آووکادو

یک قاشق غذاخوری روغن کنجد

 
این سه روغن را درون یک ظرف کوچک بریزید و برای چند دقیقه تکان دهید تا روغن‌ها به خوبی با هم ترکیب شوند، سپس آن را داخل یخچال بگذارید و هر زمان که نیاز داشتید از آن استفاده کنید. این مقدار روغن رطوبت‌رسان برای ۱۰ و ۱۲ بار استفاده است، شما می‌توانید هر چند وقت یک بار بسته به میزان مصرف‌تان این کرم دست‌ساز را تهیه و به صورت تازه استفاده کنید تا خیال‌تان هم از بابت فاسد نشدن آن راحت باشد.

کرم روغن نارگیل
مواد لازم:

روغن جامد نارگیل یک قاشق غذاخوری

 
ژل آلوورا یک قاشق غذاخوری

کافی است یک برگ آلوورا را از وسط با چاقو ببرید، ژل آن را به اندازه یک قاشق غذاخوری بردارید و با یک قاشق روغن نارگیل ترکیب کنید. سپس آن را در یخچال بگذارید و برای هر بار استفاده از یخچال بیرون آورید و به اندازه کافی روی پوست خود ماساژ دهید تا از رطوبت و نرمی پوست خود لذت ببرید.

 

کرم مرطوب‌کننده لیمو و عسل
مواد لازم:

دو قاشق غذاخوری ماست

یک و نیم قاشق چای‌خوری عسل

نصف لیمو ترش

یک عدد سفیده تخم‌مرغ

این کرم که بیشتر به صورت ماسک مرطوب‌کننده برای صورت استفاده می‌شود به راحتی قابل تهیه است؛ کافی است نصف لیمو را با سفیده تخم‌مرغ آن‌قدر بزنید تا پف کند و به شکل کرم سفید درآید، سپس بقیه مواد را به ترکیب اضافه و کاملاً مخلوط کنید. کرم به دست آمده را روی پوست صورت بمالید و پس از پنج الی ۱۰ دقیقه با آب ولرم صورت و دست خود را بشویید.

کرم خیار
خیار برای رفع خشکی پوست بسیار موثر است، می‌توانید با ترکیب آب خیار و روغن نارگیل یک کرم مرطوب‌کننده و نرم‌کننده خوب برای دست و صورت خود بسازید و هر شب پیش از خواب از آن استفاده کنید.

 
کرم گلیسیرین
گلیسیرین بدون شک یکی از بهترین و قوی‌ترین مرطوب‌کننده‌ها برای پوست است، اما نکته جالب اینکه گلیسیرین به تنهایی باعث خشکی پوست می‌شود، در نتیجه برای اینکه بتوانید از گلیسیرین برای نرمی پوست و رفع خشکی‌ها استفاده کنید آن را باید حتماً با ماده دیگری یا حتی آب ترکیب کنید. می‌توانید چند قطره آبلیمو را با گلیسیرین ترکیب و به عنوان یک کرم مرطوب و نرم‌کننده بعد از انجام کارهای روزانه استفاده کنید. یا حتی می‌توانید مقداری آلوورا به ترکیب خود اضافه کنید تا خشکی پوست کامل از بین برود.

 

نظر شما:

security code