هزینه پیامکهای حجاب که به صورت کلی در تاریخ ۲۶ فروردین ماه برای مردم ارسال شد، نزدیک به ۲ میلیارد تومان برآورد شدهاست.
به گزارش خبرآنلاین، این پیامک علاوه بر زنان برای مردان ارسال شدهاست و میتوان گفت که هر کسی که سیمکارت فعالی را در اختیار داشته است از هر اپراتوری این پیامک را دریافت کردهاست؛ بنابر آخرین دادههای منتشر شده از سوی سازمان تنظیم مقررات در تاریخ مرداد ماه ۱۴۰۱ خطوط فعال تلفن همراه به بیش از ۱۴۱ میلیون عدد رسیده که ضریب نفوذ را به ۱۶۷ درصد میرساند.
طبق بررسیهای صورت گرفته اپراتور همراه اول بیشترین خطوط فعال تلفنهمراه را در اختیار دارد؛ در اپراتور همراه اول، تعداد خطوط واگذارشده دائمی فعال ۲۱ میلیون و ۴۹۷ هزار و ۷۰۳ تخمین زده شدهاست و خطوط واگذارشده اعتباری فعال نیز به ۵۳ میلیون و ۹۳۹ هزار و ۹۶۳ تخمین زده شدهاست و پس از آن اپراتور ایرانسل بیشترین خطوط فعال را در اختیار دارد، در اپراتور ایرانسل، تعداد خطوط واگذارشده دائمی فعال به پنج میلیون و ۸۲۲ هزار و ۳۹۴ رسیدهاست و خطوط واگذارشده اعتباری فعال نیز به ۵۴ میلیون و ۹۰۳ هزار و ۹۵ خط رسیدهاست و در اپراتور رایتل نیز تعداد خطوط واگذارشده دائمی فعال به ۶۸۸ هزار و ۸۱۶ رسیده و خطوط واگذارشده اعتباری فعال نیز به چهار میلیون و ۸۲۰ هزار و ۴۳۵ خط رسیدهاست.
هزینه هر یک عدد پیامک اپراتور همراه اول، برای خطوط دائمی، ۸.۹ و برای خطوط اعتباری، ۱۰.۶ تومان می باشد و در خصوص اپراتور ایرانسل، برای خطوط دائمی داخل ایران، ۹.۹ و برای خطوط اعتباری، ۱۱.۶ تومان است و در خصوص اوپراتور رایتل هزینه پیامک برای خطوط دائمی ۸.۸ تومان و برای خطوط اعتباری ۱۰.۵ تومان است.
بر این اساس اپراتورهای ایرانسل، همراه اول و رایتل برای ارسال پیامک حجاب یک میلیارد و ۵۱۴ میلیون و ۲۸۶ هزار و ۹۱۴ تومان هزینه کردند.