هنوز به قله موج هشتم کرونا نرسیده‌ایم


۱۴۰۲/۰۱/۳۰ - ۰۹:۴۴ | کد خبر: ۳۳۳۰۵ چاپ

معاون فنی مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت گفت: یکی از راه های ایمنی در برابر ویروس کرونا رعایت دستورالعمل های بهداشتی به خصوص استفاده از ماسک است.

هنوز به قله موج هشتم کرونا نرسیده‌ایم

کلانشهر: بابک عشرتی معاون فنی مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت گفت: بررسی آمارها نشان می دهد که روند بیماری کرونا تا حدودی کاهش پیدا کرده اما به طور قطعی نمی توان گفت که روند افزایشی این بیماری در موج هشتم پایان یافته است.

به گفته وی، در حال حاضر نمی توان گفت که به قله موج هشتم کرونا رسیده ایم اما مسئله مهم این است که کرونا هنوز در ایران و دنیا تمام نشده  و افراد باید شیوه نامه های بهداشتی را به طور دقیق رعایت کنند.

او افزود: هر چقدر میزان  موارد ابتلاء و بستری بالا برود به طبع آن میزان مرگ و میر نیز افزایش پیدا می کند و به طور کلی بیماری آنفولانزا نسبت کشندگی اش بیشتر خواهد بود.

عشرتی ادامه داد: بررسی ها نشان می دهد که افراد دارای علائم باید پنج روز در خانه بمانند و خود را قرنطینه کنند، بنابراین این افراد برای جلوگیری از انتقال بیماری کرونا به دیگران از حضور در اجتماع باید خودداری کنند. یکی از راه های ایمنی در برابر ویروس کرونا رعایت دستورالعمل های بهداشتی به خصوص  استفاده از ماسک  است.

او گفت:  در حال حاضر اگر شش ماه از تزریق نوبت قبلی واکسن کرونا گذشته باشد، افراد باید برای حفظ سطح ایمنی بدنشان اقدام به تلقیح واکسن کرونا کنند.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت تاکید کرد:
اثرات کمبود «ید» و کاهش IQ کودکان
متخصصان عفونی از آخرین وضعیت شیوع بیماری های تنفسی در کشور می گویند
در محاصره ۳ ویروس

نظر شما:

security code