وزیر آموزش و پرورش :

نیروهای حق التدریس، پیش دبستانی و آموزشیاران استخدام می شوند


۱۳۹۸/۰۶/۲۳ - ۱۲:۵۸ | کد خبر: ۳۳۵۳ چاپ
نیروهای حق التدریس، پیش دبستانی و آموزشیاران استخدام می شوند

وزیر آموزش و پرورش گفت: مربیان پیش دبستانی، معلمان حق التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی طی تشریفاتی با برگزاری آزمون و انجام یک دوره آموزشی یک ساله به میزان سهمیه‎‌ای که سازمان امور اداری و استخدامی اعلام کند، به استخدام وزارت آموزش و پرورش درمی آیند.

به گزارش پایگاه خبری کلانشهر و به نقل از ایرنا، محسن حاجی میرزایی روز شنبه در حاشیه مراسم معارفه و تکریم وزیر آموزش و پرورش درباره آیین نامه اجرایی که در هفته دولت درباره تعیین تکلیف مربیان پیش دبستانی و نیروهای شرکتی و حق التدریسی ابلاغ شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کسانی که از سال ۷۹ تا ۹۱ به عنوان مربی پیش دبستانی یا معلم حق التدریس یا آموزشیار نهضت سوادآموزی به شکل های مختلفی با آموزش و پرورش همکاری کرده اند، پس از طی این مراحل و از طریق آزمون و دوره آموزشی در آموزش و پرورش استخدام می شوند.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه گفت: برای بازگشایی مدارس تمام تلاش های آموزش و پرورش و همکاران ما در این وزارت خانه انجام شده است و تلاش می شود بازگشایی مدارس بدون هیچ مشکلی انجام شود.

وی با بیان اینکه تعداد معلمان را افزایش می دهیم، اظهار داشت: تلاش می شود کلاس های درس از ابتدی مهر با حضور معلمان تشکیل شود. تمام تلاش وزارت آموزش و پرورش حضور به موقع ۱۴ میلیون دانش آموز در کلاس درس است.

حاجی میرزایی با اشاره به تعداد کلاس های درس و معلمان در مدارس تصریح کرد: امسال ۵۵۰ هزار کلاس درس در سراسر کشور وجود دارد و با بیش از ۹۰۰ هزار معلم و کارمند  ارائه خدمات آموزشی را در همه مناطق کشور به عهده دارند.

مراسم معارفه و تکریم وزیر آموزش و پرورش امروز با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری در محل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد. در این مراسم محسن حاجی میرزایی به عنوان وزیر آموزش و پرورش معارفه و از سیدمحمد بطحایی وزیر پیشین و سیدجواد حسینی سرپرست وزارت آموزش و پرورش تقدیر شد.