بخشش قاتلِ دزد درخت گردو!


۱۴۰۲/۰۲/۱۱ - ۰۹:۳۵ | کد خبر: ۳۳۵۳۶ چاپ

اولیای دم جوانی که به خاطر یک مشت گردو به قتل رسیده بود از قصاص گذشت کردند.

بخشش قاتلِ دزد درخت گردو!

کلانشهر:مرد جوان به نام وحید همراه دوستش به باغ رفته بود که هدف گلوله قرار گرفت. پرونده قتل این فرد با تماس تلفنی دوستش با ماموران به جریان افتاد.

دوست وحید که شاهد جنایت بود با پلیس تماس گرفت و گفت وحید هنگام چیدن گردو از درخت، هدف شلیک گلوله قرار گرفته و کشته شده است.

با این تماس ماموران پلیس به باغ گردو رفتند و جسد وحید با دستور قضایی به پزشکی قانونی منتقل شد.

دوست وحید به ماموران گفت: من و وحید سال‌هاست با هم دوست هستیم. چون می‌دانستیم این باغ گردوهای مرغوبی دارد با هم به باغ رفته بودیم تا گردو بچینیم که همان موقع سرایدار سر رسید و به رویمان اسلحه کشید. او ایست داد و ما تسلیم شدیم و دست‌هایمان را بالا بردیم. وحید خیلی ترسیده بود، من گفتم بیا فرار کنیم و هر دو دویدیم اما مرد سرایدار شلیک کرد و تیر مستقیم به وحید برخورد کرد.

به دنبال اظهارات این مرد، سرایدار ۵۰ ساله به نام سلیم بازداشت شد و به شلیک خونین اعتراف کرد. او گفت: وقتی با غریبه‌ها در باغ روبه‌رو شدم، برای حفاظت از اموال باغ به سمت آنها شلیک کردم؛ اما قصد قتل نداشتم.

در حالی که پزشکی قانونی علت مرگ را اصابت گلوله ساچمه‌ای از فاصله نزدیک اعلام کرده و در گزارش نوشته بود گلوله از پهلوی چپ وارد و پس از شکافتن قلب از پهلوی راست خارج شده است برای سلیم کیفرخواست صادر و پرونده‌اش به منظور رسیدگی به شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد و مرد سرایدار از خود دفاع کرد.

در ابتدای جلسه اولیای دم درخواست قصاص را مطرح کردند. سپس سلیم در جایگاه قرار گرفت و ابراز پشیمانی کرد. او گفت: من چند سال است که در باغ گردو سرایدار هستم و برای مراقبت از خودم و باغ یک اسلحه شکاری در اختیار دارم. آن روز در  خانه ویلایی باغ مشغول استراحت بودم که صدای چند نفر را شنیدم و حدس زدم آنها دزد باشند. وقتی از پنجره به بیرون نگاه کردم متوجه شدم دو مرد از درخت گردو بالا رفته و مشغول چیدن گردو هستند. برای دفاع از خودم و اموال باغ اسلحه کشیدم و به آنها ایست دادم. همان موقع وحید می‌خواست فرار کند که به سمت او شلیک کردم، اما باور کنید قصد کشتن او را نداشتم. من فقط می‌خواستم او را بترسانم و فکر نمی‌کردم گلوله ساچمه‌ای موجب مرگش شود.

متهم در حالی که اشک می‌ریخت گفت: من اشتباه بزرگی مرتکب شده‌ام و شرمنده اولیای دم هستم. من شرایط مالی بدی دارم و تقاضا دارم به خاطر فرزندانم مرا ببخشند.

التماس‌های این مرد باعث شد تا اولیای دم در دادگاه اعلام رضایت کنند.

با رضایت آنها سلیم از جنبه عمومی ‌جرم و طبق ماده 612 قانون مجازات اسلامی‌از خود دفاع کرد. او بار دیگر ابراز پشیمانی کرد و از قضات خواست تا در مجازاتش تخفیف قائل شوند.

در پایان جلسه قضات وارد شور شدند و با توجه به مدارک موجود در پرونده و اعلام گذشته اولیای دم، مرد سرایدار  را به ۳۰ ماه زندان با احتساب روزهای بازداشت محکوم کردند.