هشدار سطح زرد هواشناسی در گیلان

بارش باران و کاهش دما تا ۱۲درجه؛مراقب رعد و برق و خزانه های برنج باشید


۱۴۰۲/۰۲/۱۱ - ۲۳:۳۶ | کد خبر: ۳۳۵۶۱ چاپ

از جمله دیگر توصیه های کارشناس هواشناسی چنین است:عدم توقف، استقرار و برپایی چادرهای مسافرتی بویژه در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل ها، احتیاط در ترددهای جاده‌ای و اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی، احتیاط در جابجایی عشایر کوچ رو و محکم سازی سازه‌های موقت

بارش باران و کاهش دما تا ۱۲درجه؛مراقب رعد و برق و خزانه های برنج باشید
اختصاصی کلانشهر:هواشناسی نسبت به تغییرات آب و هوایی در گیلان طی روزهای آینده هشدار داد.

سمانه نگاه کارشناس هواشناسی با اعلام این خبر به کلانشهر گفت:براساس هشدار سطح زرد هواشناسی استان گیلان، از روز دوشنبه تا پایان هفته یعنی پنج شنبه به تناوب فعالیت سامانه بارشی و خنک برای استان گیلان پیش بینی شده است.

نگاه افزود:بنابراین انتظار داریم افزایش ابر، پدیده رگبار و رعد و برق ، وزش باد و روند کاهش دما و احتمال تگرگ را در مناطق مستعد داشته باشیم.

این کارشناس هواشناسی توضیح داد:به سبب ماهیت رگباری، بارش‌ها در بعضی از نقاط استان شدید است. به همین دلیل وزش باد شدید و کاهش 8 تا 12 درجه‌ای دمای هوا را هم در این مدت پیش بینی کرده‌ایم.

نگاه با اشاره به پیامدهای موج بارشی گفت: براین اساس آبگرفتگی، لغزندگی در سطح جاده‌ها و کاهش دید، افزایش آب سطح رودخانه ها و احتمال جاری شدن سیلاب های موقتی بویژه در شیب های کوهستانی و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی قابل پیش بینی است.

این کارشناس هواشناسی خطاب به برنجکاران گیلانی هم گفت:لازم است بخش‌های مختلف کشاورزی، تمهیدات لازم را به عمل بیاورند، به خصوص حفاظت از خزانه‌های برنج و مدیریت ورود و خروج آب کرت‌های شالیزاری را طی این مدت توصیه می کنیم.

از جمله دیگر توصیه های نگاه چنین است:عدم توقف، استقرار و برپایی چادرهای مسافرتی بویژه در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل ها، احتیاط در ترددهای جاده‌ای و اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی، احتیاط در جابجایی عشایر کوچ رو و محکم سازی سازه‌های موقت

این کارشناس هواشناسی همچنین توصیه کرد:لازم است که در هنگام وقوع رعد و برق در مکان‌های امن و سرپوشیده پناه گرفته شود.

نگاه در پایان گفت:در این مدت دریا مواج و برای انجام فعالیت‌های دریایی نامناسب است.