در کلبه جنگلی تالش چه گذشت؛

ماجرای آدم ربایی عجیب ۲ فوتبالیست از تهران تا تالش


۱۴۰۲/۰۲/۱۲ - ۱۹:۲۶ | کد خبر: ۳۳۵۸۱ چاپ

2 جوان فوتبالیست برای انتقام‌گیری و گرفتن پول اقدام به ربودن یک جوان کردند اما خیلی زود راز این آدم ربایی میلیونی فاش شد.

ماجرای آدم ربایی عجیب ۲ فوتبالیست از تهران تا تالش
کلانشهر:روز 27 فروردین ماه امسال با دستور بازپرس شعبه 8 دادسرای امورجنایی تهران تیمی از اداره 11 پلیس آگاهی تهران مأموریت پیدا کردند تا عاملان یک آدم ربایی میلیونی را شناسایی و جوان ربوده شده را نجات دهند.

پدر و مادر جوان ربوده شده در تحقیقات ابتدایی عنوان کردند روز گذشته پسرمان به نام داریوش 32 ساله برای ملاقات کاری با یکی از دوستانش، از خانه خارج شده و پس از آن دیگر اطلاعی از او نداریم تا اینکه افرادی با ما تماس گرفتند و مدعی شدند که داریوش را ربوده و در ازای آزادی وی درخواست 500 میلیون تومان پول کردند.
در تحقیقات از خانواده داریوش، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که این جوان حدود 10 سال پیش به عنوان بازیکن فوتبال در یکی از تیم‌های دسته دوم فعالیت حرفه‌ای خود در فوتبال را آغاز کرده اما پس از مدتی کوتاه و به علت عدم پیشرفت به عنوان فوتبالیست، حوزه فعالیت خود در فوتبال را تغییر داده و از آن زمان به بعد در زمینه نقل و انتقال بازیکنان فوتبال فعالیت می‌کند.
در ادامه تحقیقات، کارآگاهان مطلع شدند که داریوش چندی پیش نسبت به انتقال یکی از بازیکنان فوتبال به لیگ فوتبال یکی از کشورهای همسایه اقدام کرده، اما پس از مدتی این شخص به واسطه عدم پیشرفت در فوتبال آن کشور به ایران بازگشته و در تماس با داریوش، او را علت اصلی عدم موفقیت خود در فوتبال معرفی کرده و به این بهانه درخواست پرداخت 500 میلیون تومان تحت عنوان غرامت دارد.
کارآگاهان با شناسایی حمید 35 ساله به عنوان شخصی که از داریوش درخواست 500 میلیون تومان به عنوان غرامت را داشته، تحقیقات از وی را در دستور کار قرار دادند و در مراجعه به محل سکونت حمید اطلاع پیدا کردند که همزمان با تاریخ آغاز ماجرای ربوده شدن داریوش، حمید مراجعتی به خانه خود نداشته است.
با توجه به اقدامات به عمل آمده و بدست آمدن دلایل و مستندات پلیسی، کارآگاهان اطمینان پیدا کردند حمید در آدم ربایی مشارکت مستقیم داشته که به مخفیگاه حمید در تالش اعزام و روز 10 اردیبهشت ماه موفق به دستگیری وی شدند.
حمید در اظهارات اولیه منکر هرگونه ارتباط و اطلاع خود از موضوع ربایش داریوش شد اما با ارائه مستندات غیرقابل انکار از سوی کارآگاهان، لب به اعتراف گشود و به ربایش داریوش با همدستی فردی به نام میلاد 20 ساله اعتراف می‌کند.
حمید در اعترافاتش به کارآگاهان عنوان داشت: «به میلاد وعده داده بودم که در صورت همکاری با من، در خصوص گرفتن 500 میلیون تومان از داریوش، زمینه پیشرفت وی در فوتبال را فراهم می‌کنم.»
حمید در ادامه اعترافاتش به کارآگاهان گفت: «چند روز پیش از ربایشِ داریوش، میلاد با وی تماس گرفت و به بهانه درخواست انجام نقل و انتقال به یکی از باشگاه‌های فوتبال کشورهای همسایه با داریوش قرار ملاقات گذاشت و به دروغ مدعی شد که پدرش حاضر است در مرحله اول 200 میلیون تومان به داریوش پرداخت کند و با این حیله و ترفند، داریوش را به محل قرار در منطقه خزانه تهران کشاند؛ به محض آمدن داریوش به محل قرار، هر دو نفر سوار ماشین داریوش شدیم و با تهدید چاقو او را به تالش برده و داخل یک کلبه جنگلی محبوس کردیم و از آنجا با خانواده داریوش تماس گرفته و از آنها درخواست 500 میلیون تومان کردیم.روز 27 فروردین ماه داریوش با استفاده از خستگی ما دو نفر توانست از داخل کلبه فرار کند اما به علت عدم آشنایی به محل و گرفتار شدن در زمین‌های باتلاقی اطراف کلبه نتوانست از دست ما فرار کند و مجدداً او را گرفته و به کلبه برده و محبوس کردیم.»
با توجه به اعترافات حمید، کارآگاهان با مراجعه به کلبه محل نگهداری داریوش، او را نجات دادند و با توجه به ضعف شدید جسمانی ایجاد شده، وی را به مرکز درمانی منتقل کردند. در ادامه، میلاد در مخفیگاهش در منطقه میرداماد تهران شناسایی، دستگیر و به اداره یازدهم پلیس آگاهی منتقل شد.
میلاد در اظهاراتی مشابه با اعترافات حمید، انگیزه خود در مشارکت آدم ربایی را این‌گونه بیان کرد: «در حال حاضر من در لیگ دسته دوم مشغول به بازی هستم؛ حمید به من مراجعه و عنوان کرد که با توجه به ارتباطاتی که با تعدادی از تیم‌های لیگ برتری دارد، می‌تواند زمینه انتقال من به یکی از این تیم‌ها را فراهم کند به شرط آنکه در ربایش داریوش به او کمک کنم و من نیز پیشنهادش را پذیرفتم.»
سرهنگ کارآگاه مرتضی نثاری، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران، با اعلام این خبر گفت: «خوشبختانه با انجام اقدامات مناسب درمانی، فرد ربوده شده پس از بهبودی کامل، از بیمارستان ترخیص شد و در حال حاضر در کنار اعضای خانواده خود است. متهمان پرونده نیز با قرار قانونی صادره از سوی مقام محترم قضایی و جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره یازدهم پلیس قرار دارند.»