مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان با اشاره به ثبت ملی جشنواره بهار نارنج گیلان گفت: جشنواره بهارنارنج روز پنج‌شنبه 21 اردیبهشت‌ماه با در شهر کومله برگزار می شود.

جشنواره ی ثبت ملی شده ی بهار  نارنج در کومله لنگرود برگزار می شود
کلانشهر: به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان ولی جهانی با اعلام این خبر گفت: برگزاری جشنواره‌ها و رویدادهای فرهنگی یکی از روش‌های مناسب برای ایجاد جاذبه‌های گردشگری و توزیع گردشگران در سطح استان در ایام مختلف از سال است و اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان به عنوان متولی برگزاری جشنواره‌های تخصصی گردشگری در نظر دارد با به منظور توسعه و احیاء آئین‌ها و سنت‌های بومی و دیرینه گیلانی نسبت به برگزاری جشنواره‌های فرهنگی در سطح شهرستان‌های استان گیلان اقدام کند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان افزود: یکی از جشنواره‌های پر مخاطب که در طول سالیان گذشته میزبان گردشگران مختلفی از سطح استان و کشور بوده جشنواره بهار نارنج کومله شهرستان لنگرود است  در روز پنج‌شنبه 21 اردیبهشت‌ماه با همکاری اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان لنگرود، شهرداری و شورای اسلامی شهر کومله برگزار می‌شود.
جشنواره بهارنارنج

جهانی گفت: آداب و سنن مرتبط با بهارنارنج در شهرستان لنگرود از قدمت دیرینه برخوردار بوده و یکی از اهداف اصلی برگزاری این جشنواره، معرفی خرده‌فرهنگ‌های مرتبط با این محصول در آئین‌های سنتی مردم این منطقه و همچنین آشنایی هرچه بیشتر گردشگران با جاذبه‌های مختلف گردشگری استان گیلان است.

او تصریح کرد: همچنین به منظور حمایت از هنرمندان بومی منطقه، به اختصاص غرفه عرضه محصولات محلی در کنار برگزاری برنامه‌ها و نمایش‌های محلی پیش‌بینی شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان می گوید: جشنواره بهارنارنج یکی از جشن هایی است که به شکرانه این نعمت عظیم و خوش عطر در کومله لنگرود برگزار می شود و امسال نیز جشنواره بهارنارنج کومله زمانی برای نشاط  و تنفس در عطر بهار نارنج برای گردشگران فراهم آورده تا عاملی برای توسعه گردشگری، کارآفرینی و هویت بخشی برای این خطه رقم زند.