مرکز بلژیکی با اهدای دو درنا به این اداره کل در سال آینده موافقت کرد. در کنار «رویا» سه درنای بلژیکی در سال آینده خواهیم داشت. نگهداری رویا در قالب پروتکل‌های تخصصی در سازه‌ای در عرصه اوجاکله فریدونکنار انجام می‌شود.

سال آینده سه درنای بلژیکی در ایران خواهیم داشت

کلانشهر: مدیرکل حفاظت محیط‌زیست مازندران از شرایط عالی درنای بلژیکی خبر داد و گفت: رویا پرنده پرورشی است و در این مدت تلاش ما مهاجرت هم‌زمان رویا و امید بود، سناریوی این مساله که رویا توان لازم برای ادامه مسیر را نداشته باشد، از قبل پیش‌بینی شده بود. پس از ناکامی رویا در ادامه مسیر، زنده‌گیری به دلایل شرایط خاص پرنده بسیار دشوار انجام شد و در حال حاضر حال درنای بلژیکی بسیار خوب است‌.

 

کاویان با اعلام همراهی کامل مرکز بلژیک در روند اجرای پروژه بیان کرد: تا زمان مهاجرت درناها، مکاتبات رسمی و مبادله فیلم و عکس از شرایط درنای بلژیکی به‌صورت روزانه با مرکز بلژیک انجام می‌شد.

 

این مسئول از موافقت مرکز بلژیک با اهدای ۲ درنا به اداره‌کل محیط‌زیست مازندران در سال آینده خبر داد و گفت: مرکز بلژیک با پرواز ۲ پرنده، پرونده آنها را بست و ما درگیر احساسات شدیم‌، مردم نباید درگیر فضای احساسی به‌ویژه در فضای مجازی می‌شوند. این مرکز قول اعطای ۲ پرنده در سال آینده را داده که در کنار رویا جمعا ۳ درنای بلژیکی در سال آینده خواهیم داشت. نگهداری رویا در قالب پروتکل‌های تخصصی در سازه‌ای در عرصه اوجاکله فریدونکنار انجام می‌شود.

کاویان در پاسخ به نگرانی پیرامون نگهداری درنای بلژیکی در آستانه گرمای تابستان خاطرنشان کرد: ۴ جلسه برای دستیابی به شیوه درست نگهداری رویا باتوجه به گرمای هوا با دیگر مدیران این حوزه برگزار کردیم، همکاران بلژیکی طی مکاتبات انجام‌شده اعلام کردند که الزامی برای جابجایی درنا نیست و نمونه مشابه آن در امارات در حیات بوده و حتی جوجه‌آوری نیز داشته‌است.

 

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست مازندران در پایان گفت: در فریدونکنار امکان نگهداری درنای بلژیکی در فضای بزرگ‌تر و کنترل‌شده را داریم، اما اگر احتمال آسیب در گرما و رطوبت وجود داشته‌باشد انتقال انجام می‌شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری:

نظر شما:

security code