با امضای حکم رحیم شوقی از سوی وزیر کشور؛

رشت بعد از 10 ماه صاحب شهردار شد


۱۴۰۲/۰۲/۱۴ - ۱۱:۴۹ | کد خبر: ۳۳۶۲۱ چاپ

حکم رحیم شوقی به عنوان شهردار رشت از سوی وزیر کشور امضا شد تا رشت با گذشت 10ماه از فرایند طاقت فرسای استیضاح و شکایت به دیوان عدالت اداری و اداره شهر با سرپرست،صاحب شهرداری رسمی شود.

رشت بعد از 10 ماه صاحب شهردار شد
اختصاصی کلانشهر- حکم رحیم شوقی به عنوان شهردار رشت توسط احمد وحیدی وزیر کشور امضا و توسط معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور به او ابلاغ شد.

 رحیم شوقی اسفند ۱۴۰۱ با کسب ۱۰ رای از سوی اعضای شورای شهر رشت به عنوان شهردار انتخاب شد.

همزمان با آغاز ششمین دوره فعالیت شورای شهر رشت در خرداد 1400 رشت پنج شهردار و سرپرست شهرداری به خود دیده است.

کمی بعد از آغاز به کار شورا، محمد احمدی از سمت شهرداری رشت استعفا داد تا اعضای شورا با اکثریت آرا امیرحسین علوی که کنار آنها روی صندلی شورا می نشست را انتخاب کنند.

کمی بعد شورانشینان با علوی با چالش خوردند و او بعد از چند بار طرح سوال و استیضاح از این پست برکنار شد.

به دنبال چالشهای ایجاد شده هنگام رای گیری برای استیضاح شهردار، علوی شهریور یعنی بعد از ۲ ماه با حکم موقت دیوان عدالت اداری بار دیگربه شهرداری برگشت. شورانشینان اما کوتاه نیامدند و علی رغم بازگشت علوی به شهرداری به پروسه شکایت خود ادامه دادند تا دیوان عدالت اداری ایران بهمن ماه گذشته رای به خروج علوی از ساختمان شهرداری بدهد.(اینجا بخوانید)

بعد از استیضاح اولیه علوی، مجتبی خدمت‌بین دانا به عنوان سرپرست شهرداری رشت انتخاب شده بود.

اما در میانه کشمکش ها، آدرماه شورا نشینان یوسف یزدانی را به عنوان سرپرست شهرداری رشت انتخاب کردند. حالا با گذشت ماهها فرصت سوزی حکم شهردار جدید رشت از سوی وزیر کشور تایید شده تا رحیم شوقی که به نظر می رسد با اکثر شورانشینان در بینش سیاسی همسو است بر صندلی متزلزل شهرداری رشت تکیه بزند. 

 رحیم شوقی متولد سال 1363 دارای مدرک کارشناسی ارشد عمران و دکترای جغرافیای روستایی، فرزند شهید حسین شوقی است. او سابقه دو سال معاونت مدیرکل فنی استانداری گیلان،معاون فنی و عمرانی منطقه آزاد انزلی و چهار سال مدیرکل فنی استانداری گیلان و عضویت در کمیسیون‌های تخصصی را دارد.

برای کشف اینکه رشت بالاخره در مدیریت شهری رنگ ثبات را می بیند یا خیر با توجه به رویکرد شورانشینان، نیازی به صبر زیادی نیست.

در دیدار شهردار رشت با سرپرست اداره کل امور مالیاتی گیلان عنوان شد:
تامین بودجه بخش زیادی از طرح های عمرانی رشت از محل عوارض ارزش افزوده
به اتهام فساد مالی، دریافت و پرداخت رشوه؛
شهردار و عضو شورای نسیم‌شهر دستگیر شدند
بعد از سال ها انتظار و تحمل بوی بد
لایروبی رودخانه های رشت شروع شد
در صورت اثبات جرم عضو بازداشت شده ی شورای شهر رشت
عاقل منش به شورای شهر رشت برمی گردد

نظر شما:

security code