استاندار گیلان در سومین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان و عروسکی ایثار مطرح کرد:

باید پیام ایثار، فداکاری و شهادت را در قالب هنر به جهانیان معرفی کنیم


۱۴۰۲/۰۲/۱۴ - ۱۵:۰۸ | کد خبر: ۳۳۶۲۶ چاپ

اسدالله عباسی ظهر امروز در سومین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان و عروسکی ایثار و در تالار مرکزی رشت با بیان اینکه باید استعداد جوانان و نوجوانان این کشور را به منزله ظهور بگذاریم، اظهار کرد: باید پیام ایثار، فداکاری و شهادت را در قالب هنر به جهانیان معرفی کنیم.

باید پیام ایثار، فداکاری و شهادت را در قالب هنر به جهانیان معرفی کنیم

کلانشهر: وی با اشاره به برنامه دشمن برای تاثیرگذاری فرهنگی بر نسل جوان و نوجوان این مرز و بوم گفت: تمامی جوانان و نوجوانان ما در کشور دیندار و ولایتمدار بوده و از هیچ تلاشی برای پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری دریغ نمی‌کنند به همین منظور دشمن همواره در تلاش برای نفوذ فرهنگی به کشور و تاثیرگذاری بر روی همین قشر است.

استاندار گیلان ساخت محصولات فرهنگی برای قشر کودک و نوجوانان را در کاهش آسیب‌های اجتماعی به این قشر را بسیار موثر برشمرد و بیان کرد: کودکان و نوجوانان آیندگان این کشور در حوزه‌های مختلف هستند که باید با ساخت محصولات فرهنگی، ویژگی‌های شهدا و امام شهدا را برای این افراد بازگو کنیم.

عباسی با ابراز خرسندی از استقبال خوب اهالی هنر از جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان و عروسکی ایثار، تصریح کرد: امروز از سراسر کشور هنرمندان آثار بسیار خوبی را به این جشنواره ارسال کردند که نشان دهنده مهم بودن کارهای فرهنگی در این حوزه است.

وی با تاکید بر لزوم توجه آموزش و پرورش به شناسایی نوجوانان و جوانان هنرمند در حوزه‌های مختلف گفت: آموزش و پرورش یکی از نهادهای فرهنگی مهم در کشور است که اگر به وظیفه ذاتی خود یعنی شناسایی نوجوانان هنرمند در حوزه‌های مختلف کمک کند بسیاری از مشکلات کشور برطرف می‌شود.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه در انجام کارهای فرهنکی باید به فرهنگ ایرانی اسلامی توجه شود، افزود: توجه به این مهم منجر به ساخت تولیداتی به مانند سلام فرمانده می‌شود که در جهان اسلام تاثیر بسیار زیادی داشته است.