آیت الله فلاحتی:

هرکار هنرمندانه، اگر زیربنای خوبی داشته باشد ماندگار است


۱۴۰۲/۰۲/۱۴ - ۱۵:۱۸ | کد خبر: ۳۳۶۲۷ چاپ

امام جمعه رشت در اختتامیه سومین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان و عروسکی ایثار با تاکید بر اینکه هر کار فاخر و هنرمندانه، اگر زیربنای خوبی داشته باشد ماندگار است، یادآور شد: جوانان ها و نوجوانان خوبی در مدارس و دانشگاه داریم که می‌توانند بستر ساز کارهای مانایی باشند.

هرکار هنرمندانه، اگر زیربنای خوبی داشته باشد ماندگار است

کلانشهر: آیت الله فلاحتی با اشاره به نقش جوانان جمهوری اسلامی در پیشبرد اهداف کشور گفت: در میان جوانان و نوجوانان این مرز و بوم افراد با استعداد و دارای ایده‌ای وجود دارد که دارای سبک هستند که از این ظرفیت در راستای ساخت محصولات فاخر ایرانی اسلامی استفاده شود.

وی با تاکید بر اینکه جوان هنرمند ایرانی میتواند برای مانایی کار تغییر اساسی ایجاد کند و هنر آفرین باشد، افزود: به فرهنگ فاخر امت اسلامی پرداخته شود، مثلا جنگ ما همیشه دعای ندبه، کمیل و گریه نبود، شادی هم داشت.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان پیشرفت‌های جمهوری اسلامی در حوزه‌های مختلف را قابل توجه برشمرد و بیان کرد: جوانان ایرانی در عرصه فرهنگی، فیزیک، علم پزشکی و هسته‌ای دارای ظرفیت هستند که در چندسال اخیر باعث پیشرفت کشور در عرصه‌های مختلف شدند لذا باید به این دستاوردها در حوزه‌های مختلف توجه شود.

فلاحتی با تاکید بر لزوم توجه به نقش جوانان در ساخت محصولات موثر فرهنگی بیان کرد: در ساخت محصولات موثر فرهنگی باید به زیربناها، اقتدار جوانی، فرهنگ اسلام و بیان دستاوردها و هویت جمهوری اسلامی در حوزه‌های متفاوت توجه شود زیرا دشمن سعی دارد از ملت ایران هویت‌زدایی کند.

امام جمعه رشت با اشاره به بزرگان استان گفت: میرزا کوچک عمری چندانی نکرد اما برای دنیای اسلامی افتخار آفرین شد و آیت الله بهجت در عرفان نظری و عملی تاریخ ساز بوده است.

محمدرضا داوطلب مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در این مراسم با تأکید بر اینکه کودکان را باید با سبک زندگی ایرانی اسلامی آشنا کنیم، اظهار کرد: یکی از عوامل مهم در معرفی سبک‌زندگی ایرانی اسلامی مقوله ایثار و شهادت است.

وی با قدردانی از همراهی نهادهای مختلف در برگزاری مراسم، پیام رئیس بنیاد شهید کشور را قرائت کرد.

سومین جشنواره ملی تئاتر کودک نوجوان و عروسکی ایثار، از ۱۱ الی ۱۴ اردیبهشت ماه جاری با حضور ۱۵ گروه منتخب از استان‌های کرمانشاه، گیلان، ایلام، مرکزی، همدان، بوشهر و تهران در بخش‌های صحنه‌ای، خیابانی و عروسکی در شهر‌های رشت، لاهیجان، آستانه‌اشرفیه، رودسر، لنگرود، فومن، صومعه سرا برگزار شد.