مرگ کوهنورد همدانی بر اثر سقوط سنگ


۱۴۰۲/۰۲/۱۷ - ۰۹:۲۷ | کد خبر: ۳۳۶۷۷ چاپ

مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان گفت: حسین عظیمی کوهنورد با سابقه و مربی تیم ملی کوهنوردی کشورمان بر اثر سقوط سنگ در منطقه شیرز کوهدشت جان خود را از دست داد.

مرگ کوهنورد همدانی بر اثر سقوط سنگ

کلانشهر: محمد قدمی در این‌خصوص در گفت و گو با خبرنگاران گفت: این کوهنورد حرفه‌ای روز گذشته در دره شیرز کوهدشت لرستان دچار حادثه شد. پیکر کوهنورد جان‌باخته توسط عوامل امدادی جمعیت هلال‌احمر و اورژانس فوریت‌های پزشکی به سردخانه کوهدشت منتقل شد.

وی با اشاره به اعزام بالگرد برای نجات کوهنورد همدانی افزود: این کوهنورد هنگام صعود به ارتفاعات شیرز سقوط کرده است و به رغم تلاش عوامل امداد و نجات هلال‌احمر و اورژانس فوریت‌های پزشکی در دم جان باخت.

به گزارش ایلنا، عظیمی از مربیان و هیمالیا نوردان مطرح استان همدان و ۴۷ سال سن داشت و به هنگام صعود از تخت سنگی بزرگ در این منطقه، ناگهان همراه با سنگ سقوط کرد.

دره شیرز پدیده‌ای طبیعی، فرهنگی و تاریخی و یکی از جاذبه‌های گردشگری کوهدشت بوده که در جلسه شورای ثبت و تعیین حریم آثار تاریخی در تاریخ ۲۶ آذرماه ۱۳۹۳ در فهرست آثار طبیعی کشور به ثبت ملی رسیده‌است.

این دره که با صخره‌ها و دیواره‌هایی با ارتفاع ۱۵۰ تا ۲۰۰ متر محصور شده است یکی از کم‌نظیرترین جاذبه‌های ژئوتوریستی را در چین‌خوردگی زاگرس پدید آورده‌ است.