گردهمایی دختران نوجوان در یکی از پارک های رشت برای یادبود «مون  بین» ستاره کی پاپ کره جنوبی

اختصاصی کلانشهر: حدود ۲۰ روز بعد از خودکشی «مون‌بین»(Moonbin) ستاره کی‌پاپ کره جنوبی در سن ۲۵سالگی، تعدادی از دختران نوجوان در یکی از پارک های رشت به یاد او گرد هم آمدند.

«مون‌بین» یکی از اعضای گروه موسیقی «آسترو» بود که ۳۱ فرودین ماه با مرگ خودخواسته به زندگی اش پایان داد.

این خواننده جوان هم مانند گروه های موسیقی بی‌تی‌اس و بلک پینک کره جنوبی بین شماری از کودکان و نوجوانان ایرانی دارای محبوبیت بود.

طی سال های گذشته، محبوبیت گروه های موسیقی و فیلم های ساخته شده در کره جنوبی به طور مشهودی در ایران و جهان افزایش یافته است.

برخی تحلیلگران این موضوع را مانند محبوبیت گروه های هنری آمریکایی و اروپایی طی دهه های گذشته موضوعی عادی می دانند و شماری نسبت به این پدیده و تاثیرپذیری شدید بعضی از نوجوانها از رفتار و سبک زندگی این خواننده های عمدتا جوان، هشدار می دهند.

 

فردین علیخواه عضو گروه جامعه شناسی دانشگاه گیلان هم با اشاره به گردهمایی تعدادی از علاقه مندان این گروه در یکی از پارکهای رشت نوشت: مجلس ترحیم و بزرگداشت مون بین، ستاره‌ کی پاپ در یکی از پارک‌ های شهر رشت. جسد مون بین حدود یک ماه قبل در آپارتمان شخصی اش در کره جنوبی پیدا شد. این رویداد از نطر اجتماعی قابل تأمل و تحلیل است. قبلا چند بار به‌ این‌ موضوع پرداخته‌ ام.

 

پی نوشت:

اگر به خودکشی فکر می‌کنید با این شماره‌ تلفن‌ها تماس بگیرید:

اورژانس اجتماعی ۱۲۳ یا با اورژانس شهری ۱۱۵