علت نیاز دائمی گیلان به همه گروه های خونی چیست؟

نیاز بیماران فاویسمی گیلان به خون در فصل رویش باقالا


۱۴۰۲/۰۲/۲۳ - ۱۶:۰۳ | کد خبر: ۳۳۸۲۳ چاپ

مدیر پزشکی انتقال خون گیلان، با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد رشد هشت درصدی اهدای خون بودیم، گفت: نیاز به گروه های خونی منفی بسیار زیاد است.

نیاز بیماران فاویسمی گیلان به خون در فصل رویش باقالا
کلانشهر:  دکتر گیتی ایزدی پور، ضمن قدردانی از احساس مسئولیت شهروندان گیلانی در اهدای خون به بیماران نیازمند، اظهار کرد:از ابتدای امسال تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد رشد هشت درصدی اهدای خون بودیم.

وی با بیان اینکه اهداکنندگان گیلانی با مسئولیت پذیری اجتماعی خود بیماران را چشم انتظار نمی گذارند، تصریح کرد: گیلان یکی از استان های پر مصرف خون است و بیماران تالاسمی استان همواره به خون در تمام گروه های خونی نیاز دارند.

مدیر پزشکی اداره کل انتقال خون گیلان همچنین به فرارسیدن فصل رویش باقالا در استان اشاره کرد و گفت: بیماران فاویسمی نسبت به این محصول کشاورزی حساسیت دارند و دچار خون ریزی داخلی می شوند و لذا باید خون تزریق کنند.

ایزدی پور، همچنین به انجام عمل های جراحی متعدد در گیلان اشاره کرد و ادامه داد: به دلیل وجود پزشکان مجرب در استان و تجهیزات خوب پزشکی نیازی به مراجعه بیماران به سایر استان ها نیست و اکثر عمل های جراحی در استان انجام می شود که نیازمند خون است.

وی با اشاره به حضور بیماران سایر استان ها و حتی کشورهای همسایه در گیلان برای انجام برخی از عمل های جراحی، اضافه کرد: گیلان استان گردشگری بوده و متاسفانه شاهد تصادفات جاده ای هستیم که نیاز به خون را دوچندان می کند.

مدیر پزشکی انتقال خون گیلان، از نیاز دائمی استان به همه گروه های خونی گفت و یادآور شد: نیاز به گروه های خونی منفی بسیار زیاد است.