کتاب «کولی گیری پور دَنگ و فَنگ» منتشر شد

«کولی گیری پور دَنگ و فَنگ» عنوان پنجمین کتاب از مجموعه کتاب‌ های ماجراهای گوزن است که در قالب داستان‌های مصور گیلکی با حمایت حوزه هنری منتشر و وارد بازار کتاب شد.
به گزارش پایگاه خبری کلانشهر و به نقل از مهر، «کولی گیری پور دَنگ و فَنگ» عنوان پنجمین کتاب از مجموعه ماجراهای گوزن است که در قالب داستان‌های مصور گیلکی از سوی انتشارات فرهنگ ایلیا و با حمایت حوزه هنری گیلان منتشر شده است. طراح و نویسنده این اثر «داریوش رمضانی» است که داستان این کتاب را بر اساس طرحی از «وحید باقری» به نگارش درآورده است.

در کولی گیری پور دنگ و فنگ، گوزن همراه با دوستش یوسف برای صید ماهی کولی روانه تالاب انزلی می شوند اما آن چه که با آن مواجه می شوند، ماجرایی دیگر را رقم می زند.

مجموعه داستان‌های مصور ماجراهای گوزن با بهره‌مند شدن از ظرفیت‌های طنز زبان گیلکی تلاش می‌کند تا گامی در مسیر پاسداشت زبان مادری گیلانیان و همچنین ترویج ارزشها و مفاهیمی چون اهمیت توجه به مهربانی و نوع دوستی، مفاخر و بزرگان، میراث فرهنگی، محیط زیست، منابع طبیعی بردارد. بی تردید خوانش این مجموعه برای همه گروه‌های سنی جذاب و دوست داشتنی است.  

کودکان و نوجوانان وقتی با گوزن همراه می شوند با زبان مادری خویش بیشتر آشنا می شوند و بزرگترها به مرور خاطرات خویش و واژه هایی که روزگاری در این دیار بسیار رواج داشته، می نشینند و همه این ها در کنار لبخندی است که از طنازی اثر بر لبانشان نقش می بندد و اندیشیدن به آموزه‌هایی که در بهبود احوالات جهان اطراف مان بسیار تاثیرگزار است.      

پیش از این کتاب های «گوزن در رشت»، «بازگشت اِسی کولکاپیس»، «نجاتِ خاخورزا رایان» و «گوزن اَویر می شود» از مجموعه طنزِ ماجراهای گوزن منتشر و با استقبال بسیار خوب مخاطبان مواجه شده است.     

 

شناسه کتاب

عنوان و پدید آور: کولی گیری پور دنگ و فنگ/ داریوش رمضانی؛ بر اساس طرحی از وحید باقری

مشخصات نشر: رشت /فرهنگ ایلیا

مشخصات ظاهری: ۵۶ صفحه/ مصور

موضوع: داستان ها، مجله ها و فکاهیات تصویری – ایران- قرن ۱۴

چاپ اول: ۱۳۹۷

شمارگان : ۱۵۰۰ نسخه

بها:  ۱۸۰۰۰ تومان

نظر شما:

security code