مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خبر داد؛

برپایی نمایشگاه کتاب گیلان در رشت پس از سال ها وقفه


۱۴۰۲/۰۲/۳۱ - ۱۴:۲۵ | کد خبر: ۳۴۰۰۵ چاپ

مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی گیلان گفت:چاپ و نشر در گیلان، وضعیت قابل قبولی است و یکی از معدود استان‌هایی هستیم که تفویض اختیار ممیزی کتاب به ما اعطا شده است.

برپایی نمایشگاه کتاب گیلان در رشت پس از سال ها وقفه
کلانشهر: به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان؛ رضا ثقتی امروز (شنبه ۳۰ اردیبهشت‌ماه) در مراسم روز گیلان در نمایشگاه کتاب تهران بیان داشت: طی هماهنگی با معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، پس از چند سال وقفه، نمایشگاه کتاب در تابستان امسال در استان برپا شود.

وی ادامه داد:چاپ و نشر در گیلان، وضعیت قابل قبولی است و یکی از معدود استان‌هایی هستیم که تفویض اختیار ممیزی کتاب به ما اعطا شده است.
ثقتی فروش کتاب در گیلان را نیز دارای آمار قابل قبولی خواند و گفت: با وجود افزایش قیمت کتاب، در این بخش دارای رشد ۱۸ درصدی نسبت به قبل هستیم.
وی اضافه کرد: از هر منظری که به گیلان نگریسته شود؛ ریشه های عمیقی از فرهنگ، ادبیات، هنر و دیانت مشاهده می‌شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان به حضور اهالی فرهنگ و هنر در این مراسم اشاره و با قدردانی از آنان، خاطرنشان کرد: استادان گرانقدری چون خسرو معتضد ، دکتر مهدخت معین، دکتر کیهانی، انوش نصر، ناصر وحدتی و رضا میرمعنوی که در این مراسم حضور دارند، همچون دیگر مفاخر استان، مایه مباهات هستند.
وی در خاتمه سخنانش ابراز امیدواری کرد که جامعه ما از کتاب به عنوان گنج لایزال که پیوسته مطالعه آن مورد تأکید رهبر معظم انقلاب نیز بوده، بیش از قبل بهره‌مند باشد.

نظر شما:

security code