مصطفی میرسلیم، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در مصاحبه ای تلویزیونی طی اظهاراتی عجیب رسما اعلام کرد که تویوتا لندکروز به عنوان یکی از ایمن‌ترین و محکم‌ترین خودروهای ژاپنی در تمام جهان هیچ فرقی با پژو ۲۰۶ تولید ایران ندارد!

کلانشهر: قیمت خودروهای وارداتی در ایران به قدری عجیب و غریب است که صدای داد و فریاد همه را درآورده و سال‌هاست هرکسی که کوچک‌ترین تریبونی دارد، به این موضوع اعتراض می‌کند. چرا خودرویی که در ترکیه یا کشورهای همسایه عربی، با قیمت ۱ میلیارد تومان خرید و فروش می‌شود، در ایران به رقم‌هایی مثل ۳ میلیارد تومان یا حتی بالاتر هم می‌رسد؟ جواب این سوال را سال‌هاست می‌پرسیم و اما هیچکس جواب نمی‌دهد. ای کاش آقای میرسلیم هم جواب نمی‌داد.اما در ادامه از شما دعوت می‌کنیم تا جواب او را گوش کنید.

به گزارش گجت نیوز (رسانه‌ حوزه علم، تکنولوژی و خودرو در ایران) این گفته در حالی مطرح می‌شود که تویوتا لندکروز به عنوان یکی از ایمن‌ترین و محکم‌ترین خودروهای ژاپنی در تمام جهان شناخته می‌شود و از نماینده‌های سازمان ملل تا افراد نظامی و حتی خلافکارها، همه و همه به آن اطمینان دارند.

در سمت مقابل، پژو ۲۰۶ را داریم که در تست‌های موسسه یورو انکپ، به طور میانگین فقط ۳ ستاره ایمنی را دریافت کرده بود. نسخه‌های مونتاژی این خودرو در ایران هم سرشار از ایراد است و اگر یکی از تصادف‌های آن را در گوشه خیابان دیده باشید، شاید هیچ وقت سراغ این تابوت متحرک نروید. مصرف سوخت لندکروز مدل ۲۰۲۳ با موتور ۶ سیلندر توربو شارژ، در حالت ترکیبی تقریبا ۸.۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است که این عدد در پژو ۲۰۶، تا ۱۱ لیتر هم بالا می‌رود.