گیلان در حج تمتع امسال چند زائر دارد؟


۱۴۰۲/۰۳/۰۲ - ۱۷:۴۷ | کد خبر: ۳۴۰۵۷ چاپ

مدیر حج و زیارت گیلان گفت:زائران گیلانی ابتدا به مدینه در عربستان مشرف می شوند و سپس به مکه می روند

گیلان در حج تمتع امسال چند زائر دارد؟
کلانشهر: با اشاره به اعزام ۵۴۰ زائر گیلانی حج تمتع به سرزمین وحی در قالب چهار کاروان، گفت: کاروان های گیلان مدینه قبل هستند و ۴۰ روز در کشور عربستان می مانند.

حسن فعال، به ایسنا گفت، با بیان اینکه در سال جاری ۵۴۰ زائر گیلانی به حج تمتع اعزام می شوند، اظهار کرد: این زائران در قالب چهار کاروان به سرزمین وحی می روند.

وی کاروان های گیلان را مدینه قبل دانست و افزود: زائران گیلانی ابتدا به مدینه منوره مشرف می شوند و سپس به مکه معظمه می روند.

مدیر حج و زیارت گیلان از ارسال صد درصد اطلاعات زائران برای صدور روادید خبر داد و تصریح کرد: مجوز اولیه برای کلیه زائران گیلانی صادر شده و طی روزهای آینده مابقی فرایند نیز انجام می شود.

فعال، زائران حج تمتع امسال را دارندگان فیش های تا پایان اسفندماه ۸۵ دانست و گفت: دارندگان فیش های سال ۸۶ برای اعزام در سال آینده فراخوان می شوند.

وی با اشاره به اعزام نیروهای ستادی و عوامل اجرایی حج تمتع به مکه و مدینه، اضافه کرد: ۱۹ نفر از گیلان به عنوان عامل اجرایی چهار کاروان استان را همراهی می کنند.

مدیر حج و زیارت گیلان هزینه حج تمتع امسال را ۱۲۰ تا ۱۲۹ میلیون تومان دانست و تاکید کرد: از امروز زائران گیلانی می توانند با مراجعه به شعب منتخب بانک عامل نسبت به دریافت سهمیه ارز ۵۰۰ دلاری خود اقدام کنند.

وی از برگزاری ۱۰ جلسه آموزشی و توجیهی برای زائران خبر داد و خاطرنشان کرد: داروهای ممنوعه به همه زائران ابلاغ شده و نسخه های انگلیسی را برای برخی از زائران تهیه کردیم. همچنین برای اولین بار کلیه اسناد و مدارک پزشکی حجاج را در سامانه حج اسکن کردیم تا شرایط جسمی زائران بررسی شود.

فعال، ۶۳ نفر از زائران گیلانی حج تمتع را از برادران اهل تسنن دانست و یادآور شد: مسن ترین زائر گیلانی ۹۳ سال سن و جوان ترین زائر گیلانی ۱۸ سال سن دارد.

مدیر حج و زیارت گیلان، همچنین ۶۷ درصد زائران استان را دارای سنین بالای ۶۰ سال دانست و گفت: امسال حداقل زمان حضور در کشور عربستان ۳۵ و حداکثر ۴۲ روز است و زائران گیلای پنج روز در مدینه و ۳۵ روز در مکه می مانند.