افشاگری عضو شورای شهر رشت درباره استخدام های فامیلی اعضا در شهرداری

از دختر خاله و پسرعمو تا پسر عضو شورا که به نام پاکبان پشت میز می نشیند


۱۴۰۲/۰۳/۰۵ - ۱۴:۳۵ | کد خبر: ۳۴۱۲۰ چاپ

رضا عاشری عضو شورای شهر رشت با انتشار دو استوری افشاگرانه در صفحه اینستاگرام خود از چند استخدام فامیلی توسط اعضای شورای شهر رشت پرده برداشت.

از دختر خاله و پسرعمو تا پسر عضو شورا که به نام پاکبان پشت میز می نشیند
اختصاصی کلانشهر: در متن افشاگرانه رضا عاشری عضو شورای شهر رشت که روز جمعه پنجم خردادماه در صفحه اینستاگرامش منتشر شده آمده است: شهید رجایی می‌فرمودند:فقر قابل تحمل است ولی تبعیض نه.

رضا عاشری اختصاصی

عاشری در ادامه نوشته است: آنچه امروز مردم را شدیدا مایوس می‌کند وجود رانت و تبعیض است. تبعیضی که در همه دستگاه‌ها به وضوح رویت می‌شود.

این عضو شورای شهر رشت در ادامه متن خود نوشته است: «اخیرا شنیدم که عضو شورایی دخترخاله خودش رو سر کار آورده، یکی دیگه از همکارانم پسرعمو و این فقره اخیر عضوی، پسرش را به عنوان پاکبانِ پشت میزنشین. از خودم و مثلا ۱۰ عزیز دیگر شورای مثلا انقلابی خودم می‌پرسم ما با شوراهای قبلی دقیقا چه فرقی داریم؟

او در ادامه متن افشاگرانه‌اش نوشته است:«آها پشم و مو و پُرزمون بیشتره»

عاشری در استوری دیگری از جوانانی سخن به میان آورده که با او از بیکاری و گرسنه بودن همسر و فرزندانشان گفته‌اند.

این عضو منتقد شورای شهر رشت ادامه داد: «یهو یاد چند تا جوون افتادم که گفتن آقای عاشری زن و بچه‌مون گشنه هستن. ما رو به عنوان رفتگر بیار سر کار. اصلا دستشویی پاک می‌کنیم. و من در جواب گفتم جذب نداریم. اگه نداریم چطور داریم اینهمه جذب می‌کنیم و مستقیم می‌فرستیم پشت میز؟

عاشری در پایان متن خطاب به همکارانش در شورای شهر رشت نوشت: «ما دروغگویی بیش نیستیم. جذب داریم ولی برای کَس و کار خودمون.»

کلانشهر پیش از این درباره پرسنل بیش از 4هزار نفری در شهرداری رشت مطالبی منتشر کرده بود. شماری از پرسنل شهرداری رشت نه به واسطه نیازهای خدمات شهری که با سفارش نمایندگان ادوار مجلس و اعضای شورای شهر و مقامات مسئول وارد سیستم شهرداری شده‌اند.

کسانی که نه تنها مهارت و تخصص کافی برای رده‌ی شغلی اشغال شده را ندارند که به دلیل پشت گرمی به مقامات مسئول، امکان تعدیل،حذف و حتی جابجایی را از مدیران شهری که دغدغه توسعه رشت را دارند هم گرفته‌اند.

هنوز از سوی شورا و شهرداری رشت درباره افشاگری رضا عاشری توضیحی منتشر نشده است.