محمد جلال، مشاور وزیر امور اقتصادی و دارایی خبر داد:

کاهش سهمیه آرد نانوایی‌ها


۱۴۰۲/۰۳/۰۵ - ۱۷:۱۱ | کد خبر: ۳۴۱۲۲ چاپ

محمد جلال مشاور وزیر امور اقتصادی و دارایی از کاهش به طور متوسط یک چهارمی سهمیه آرد نانوایی‌ها خبر داد

کاهش سهمیه آرد نانوایی‌ها
کلانشهر: به گفته مشاور وزیر اقتصاد ۷۵ درصد نانواییها سراسر کشور با عدم تغییر یا افزایش سهیمه آرد مواجه شده‌اند.

به گزارش تسنیم، محمد جلال مشاور وزیر امور اقتصادی و دارایی  گفت: با توجه به سهمیه شناور نانوایی‌ها به طور متوسط یک چهارم نانوایی‌ها سهمیه آردشان کاهش یافته است.

 
جلال افزود: در مرحله شناورسازی کاهش و افزایش سهمیه آرد نانوایی ها دائمی نیست. منطق طرح بر این پایه است که وقتی عملیات فروش نان به صورت طبیعی انجام میشود با عدم تغییر یا افزایش سهیمه مواجه خواهند شد. اما اگر تراکنش غیر واقعی ثبت شود یا فروش نان انجام نشود سهیمه آرد نانوایان کم خواهد شد. 

وی گفت: در مورد نانوایانی هم که سهمیه آنها افزایش یافته و یا تغییری نکرده است باید به این نکته توجه کرد که این روند مشروط به تدام رفتار متعهدانه آنهاست.

مشاور وزیر اقتصاد با اشاره به اینکه،  موضوع طرح هوشمندسازی یارانه آرد و نان از اسفندماه سال 1401 وارد مرحله جدیدی شد گفت:  در فروردین 1402 در سراسر کشور این مرحله به اجرا درآمد تحت عنوان شناورسازی سهمیه آرد نانوایان که با رویکرد عادلانه سازی ساختار توزیع آرد یارانه ای در کشور شکل گرفت، منطق عملکرد به این صورت است که نانوایان محترم وقتی عملیات فروش نان را بر پایه کارتخوان های هوشمند انجام می دهند سامانه مرکزی طرح هوشمندسازی ، پردازش های لازم را بر روی تراکنش ها انجام می دهد و بر پایه آن نظام تخصیص آرد یارانه ای به نانوایان اتفاق می افتد.

 
وی افزود، اصولا در این طرح منطقی که حاکم بر طرح است این است که تا زمانی که نان در اختیار مردم قرار می گیرد تخصیص آرد یارانه ای هیچگونه محدودیتی ندارد ، نانوایان مبتنی بر داده هایی که در سامانه وجود دارد و یکپارچگی که بین سامانه خرید آرد و سامانه فروش نان یعنی کارتخوان های هوشمند در کشور شکل گرفته ، وظیفه ای دارند مبنی بر این که یک عرضه عمومی نان را به مردم انجام بدهند.

او گفت: نکته بعدی این که نانوایان ممکن است دچار بی اطلاعی باشند یا اطلاع پایین داشته باشند در این دو ماهی که ما از مرحله شناورسازی عبور کردیم با ارفاقات بسیار بالا نظام اختصاص سهمیه آردشان رقم خورده تا آسیبی به منافع نانوایان وارد نشود. زمانی که شما از طریق کارتخوان هوشمند به مردم عرضه نان می کنید باید مطمئن باشید که فروش نان به مردم انجام می شود و در حد متعارف خودش یعنی میانگین رفتاری که خرید مردم در آن منطقه نشان می دهد ، شما وقتی نان را می فروشید هیچ مشکلی پیش نمی آید. در فصول مختلف مصارف تغییر می کند. در فصل سرد و در فصل گرم و اصولا عدد ثابت تعیین کردن هم می تواند ضرر برای نانوا داشته باشد و هم غیرواقعی باشد.

نظر شما:

security code