پسر نوجوان دوستش را در مستی کُشت


۱۴۰۲/۰۳/۰۶ - ۰۷:۵۸ | کد خبر: ۳۴۱۳۰ چاپ

پسر نوجوان که دوستش را در حالت مستی به قتل رسانده است، به زندان و دیه محکوم شد.

پسر نوجوان دوستش را در مستی کُشت

کلانشهر- پسر نوجوانی که دوستش را حین مستی کشته بود از سوی دادگاه کیفری استان تهران به حبس و پرداخت دیه محکوم شد.

به گزارش اعتمادآنلاین، متهم که پسری نوجوان است و در کانون اصلاح و تربیت به سر می‌برد دوستش را با ضربه چاقو از پای درآورده بود.

 
وقتی درگیری میان چند نوجوان در ورامین به پلیس گزارش شد، ماموران به محل رفتند و متوجه شدند یکی از طرفین درگیری به نام سهیل چاقو خورده و او را به بیمارستان برده‌اند. شرایط این نوجوان بحرانی بود تا اینکه ساعاتی بعد به پلیس گزارش شد او در بیمارستان فوت کرده است.

با مرگ پسر نوجوان، ماموران پلیس به تحقیق پرداختند. بررسی‌ها نشان می‌داد سهیل در درگیری با پسری ۱۷ ساله به نام پارسا کشته شده است.

به این ترتیب ماموران به ردیابی پارسا پرداختند و او را بازداشت کردند. پسر نوجوان به درگیری مستانه با قربانی اعتراف کرد و به بازسازی صحنه جرم پرداخت.

 
او گفت: بعد از مدرسه همراه دوستانم به خانه یکی از بچه‌ها به نام محسن رفته بودیم. قرار بود چند ساعتی را آنجا بمانیم و خوش بگذرانیم. ما با هم مشروب خوردیم اما یکباره من و سهیل با هم درگیر شدیم. ما شروع به داد و بیداد کردیم و محسن از ما خواست خانه‌اش را ترک کنیم. بیرون آمدیم و دعوا در خیابان بالا گرفت. سهیل با قمه به من حمله کرد و من از ترسم چاقو کشیدم؛ ولی قصد آسیب زدن به کسی را نداشتم. واقعاً از مرگ دوستم شرمنده هستم.

پارسا در شعبه پنجم دادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه ایستاد.

در این جلسه اولیای دم درخواست قصاص را مطرح کردند. پدر قربانی در حالی که به شدت اشک می‌ریخت گفت: پسرم بی‌رحمانه کشته شد. نمی‌توانم از خون او گذشت کنم و برای پارسا حکم قصاص می‌خواهم.

 
وقتی پارسا روبه‌روی قضات ایستاد گفت: من و سهیل با هم دوست بودیم. آن روز به خانه یکی از دوستان‌مان رفته بودیم که با هم مشروب خوردیم و مست شدیم. من و سهیل سر موضوع کوچکی با هم درگیر شدیم. همان موقع صاحبخانه به ما اعتراض کرد و خواست خانه‌اش را ترک کنیم. او گفت بهتر است در خیابان دعوا را ادامه بدهیم. من و سهیل می‌خواستیم از خانه خارج شویم اما دوست سهیل قمه‌ای به دست او داد. سهیل مقابل در با قمه به سمتم حمله‌ور شد و من که ترسیده بودم چاقویی را که در جیب داشتم، بیرون آوردم. من حال طبیعی نداشتم و نمی‌دانم چطور چاقو به گردن سهیل برخورد کرد. واقعاً قصد کشتن او را نداشتم و مرگ دوستم اتفاقی رخ داد.

در حالی که پزشکی قانونی اعلام کرده بود متهم هنگام ارتکاب جرم زیر ۱۸ سال داشته و به رشد عقلی نرسیده است قضات شعبه پنجم دادگاه کیفری یک استان تهران او را طبق ماده 91 قانون مجازات اسلامی ‌به پنج سال نگهداری در کانون اصلاح و تربیت، پرداخت دیه و جریمه نقدی به خاطر شرب خمر محکوم کردند.

نظر شما:

security code