استاندار گیلان:

نرخ بیکاری در گیلان ۱/۳ کاهش یافت


۱۴۰۲/۰۳/۰۷ - ۲۰:۴۹ | کد خبر: ۳۴۱۷۷ چاپ

استاندار گیلان با تاکید بر کاهش قابل توجه نرخ بیکاری در استان گیلان به نسبت میانگین کشوری افزود: نرخ بیکاری در استان سال گذشته  ۱.۳ دهم کاهش پیدا کرده است، از این رو باید سهم تعاون در این بین مشخص شود و تا پایان سال به وزارت تعاون اعلام شود

نرخ بیکاری در گیلان ۱/۳ کاهش یافت
کلانشهر: به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان؛ اسدالله عباسی پیش از ظهر امروز(یکشنبه) در جلسه شورای توسعه تعاون گیلان با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری و ریاست محترم جمهوری در استفاده از ظرفیت شرکت‌های تعاونی توسط ادارات کل ، تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی به درستی  از وجود تعاونی ها استفاده کنند و به  مردم و استانداری اطلاع رسانی شود.

 وی یاد آور شد: یکی از شعارهای دولت سیزدهم و تاکیدات مقام معظم رهبری بهره‌مندی از شرکت‌های تعاونی در حوزه صنایع دستی، کشاورزی، صید ماهی، آبزی‌پروری و دامداری است.

عباسی در همین حال با گله‌مندی از عملکرد نا مناسب برخی از شرکت‌های توسعه عمران در گیلان بیان کرد: متأسفانه تعاونی توسعه عمران در شهرستان‌ها عملکرد خوبی نداشته اند و تنها دلیلش عدم معرفی درست شرکت‌های توسعه عمران برای مردم می‌باشد.

 استاندار گیلان با بیان اینکه شرکت‌های تعاونی به ویژه در شهرستان مرزی آستارا باید در صادرات و واردات کالا به خوبی عمل کنند، تصریح کرد: نقش شرکت‌های تعاونی در شهرستان‌های مرزی بسیار مهم است لذا این شرکت‌ها  در افزایش صادرات محصولات غیر نفتی باید به خوبی به وظایف خود به ویژه در شهرستان‌های مرزی به خوبی عمل کنند.

استاندار گیلان برنقش موثر شرکت‌های تعاونی در اجرای درست نهضت ملی مسکن در نخستین جلسه شورای توسعه تعاون تاکید کرد و تصریح کرد: با استفاده از ظرفیت این شرکت‌های در ایجاد اشتغال، اجرای درست نهضت ملی مسکن، معرفی شرکت‌های برتر تعاونی و بررسی دلایل ضعف شرکت‌های توسعه عمران در شهرستان‌ها تاکید شد.

 وی با اشاره به نقش شرکت های توسعه تعاون در پیشبرد اهداف کشور و دولت سیزدهم  گفت: در خصوص فعالیت های تعاونیهای در ایجاد اشتغال و افزایش صادرات محصولات غیرنفتی شفاف سازی شود و این تلاشها از طریق رسانه ها اطلاع رسانی شود.

 استاندار گیلان با تاکید بر وجود شرکت‌های تعاونی موفق در این استان بیان کرد: گیلان در حوزه شرکت‌های پره صیادی، پرورش ماهیان خاویاری، سرد آبی و گرمابی دارای شرکت‌های تعاونی برجسته‌ای است که باید مورد حمایت قرار گیرند.

عباسی، نقش شرکت‌های تعاونی در ایجاد اشتغال و توسعه استان و همچنین کاهش نرخ بیکاری را بسیار موثر برشمرد و تصریح کرد: سهم بخش تعاون از اعتبارات و تسهیلات  از تبصره ۱۶ و ۱۸ باید مشخص و جذب شود زیرا تحقق این مهم به رشد شرکت‌های تعاونی کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه شرکت‌های توسعه تعاون در بخش جهش مسکن دارای ظرفیت بسیار خوبی در کشور و حتی گیلان هستند، گفت: شرکت‌های تعاونی باید در طرح نهضت ملی مسکن و تکمیل مسکن مهر ورود کرده و اداره کل راه و شهرسازی هم موظف است از این شرکت‌ها نهایت بهره را برده و فراخوان لازم را اعلام کنند.

نظر شما:

security code