خبر هوای گیلان را داشته باشید

پس از روزهای آفتابی؛باران مهمان آسمان گیلان می شود


۱۴۰۲/۰۳/۰۸ - ۱۵:۲۹ | کد خبر: ۳۴۱۹۲ چاپ

سمانه نگاه کارشناس هواشناسی با ذکر این نکته که مرکز پیش‌بینی هوای استان در همین خصوص هشدار سطح زرد صادر کرده گفت: توصیه شده از استقرار و تردد در حاشیه رودخانه‌ها طی این مدت اجتناب و در فعالیت‌های کوهنوردی و جابجایی عشایر کوچ رو احتیاط لازم به عمل آید.

پس از روزهای آفتابی؛باران مهمان آسمان گیلان می شود
اختصاصی کلانشهر- «هواشناسی گیلان برای روزهای آینده هشدار زرد صادر کرده است.»

سمانه نگاه کارشناس هواشناسی با اعلام این خبر به کلانشهر گفت: براساس آخرین اطلاعات و الگوی نقشه‌های هواشناسی طی دو روز اخیر یعنی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه، کماکان استقرار هوای گرم و الگوی جریانات جنوبی بویژه برای ارتفاعات و دامنه‌های استان تداوم دارد که با افزایش محسوس دما در گیلان همراهی می‌کند.

نگاه افزود: به تدریج از عصر روز سه شنبه با نفوذ جریانات ناپایدار به تناوب شرایط برای وقوع رگبار و رعد و برق و وزش باد و تگرگ تا پایان هفته مهیار می‌شود.

این کارشناس هواشناسی توضیح داد: رگبارها توام با رعد و برق در پاره‌ای از مناطق استان بویژه ارتفاعات می‌تواند به طور موقت شدید باشد.
سمانه نگاه

نگاه با ذکر این نکته که مرکز پیش‌بینی هوای استان در همین خصوص هشدار سطح زرد صادر کرده گفت: توصیه شده از استقرار و تردد در حاشیه رودخانه‌ها طی این مدت اجتناب و در فعالیت‌های کوهنوردی و جابجایی عشایر کوچ رو احتیاط لازم به عمل آید.

او افزود: همچنین توصیه شده از قرار گرفتن در مکان‌های سرباز در زمان وقوع رعد و برق اجتناب شود.

به گفته این کارشناس هواشناسی در گفت وگو با کلانشهر: طی روزهای چهارشنبه تا جمعه دریا با حداکثر ارتفاع موج 80سانت برای فعالیت‌های بندری شامل ورود و خروج کشتی و عملیات لایروبی با احتیاط، مناسب و برای تخلیه و بارگیری به سبب بارش‌های رگباری در بعضی ساعات نامناسب خواهد بود.

توضیحات کامل این کارشناس هواشناسی را در گفت و گو با کلانشهر بشنوید.