همراهی و حضور حماسی هواداران داماش در پایین‌ترین سطح فوتبال کشور فقط بخشی از شخصیت و اعتبار این تیم است که می‌تواند بیانگر اصالت و ریشه داماش در دل مردمان این خطه باشد. اعتباری که لزومأ ارتباطی به جام‌ها و یا تاریخ تأسیس یک باشگاه ندارد.

در انتظار پنج شنبه تاریخیِ رشت و بازگشت داماش به لیگ یک
کلانشهر: مازیار اصغرزاده مدیرِ سابق روابط عمومی داماش گیلان نوشت:مسیر محبوبیت و اعتبار تیم فوتبال داماش در سالیان اخیر همچون چشمه‌ای زلال و خروشان از قله درفک و ارتفاعات دیلمی‌زبان این دیار سرچشمه گرفت و تا قلب گیلک‌های جلگه‌نشین جاری شد.

به ندرت می‌توانید تیم فوتبالی در کشور و حتی دنیا سراغ داشته باشید که با وجود تمام ظلم‌ها و تبعیض‌ها دو بار تا ورطه انحلال پیش رفته باشد اما همچون افسانه ققنوس از خاکسترش ظهور کند.
این خصلت و اعتبار را فقط باید به پایبندی همراهان همیشگی این تیم به اصولی نهادینه شده در مکتب داماش ربط داد. تبدیل شدن به نماد عدالت‌خواهی فوتبال ایران در فینال جام حذفی برابر پرسپولیس و همچنین همراهی و حضور حماسی هوادارانش در پایین‌ترین سطح فوتبال کشور فقط بخشی از این شخصیت و اعتبار است. موضوعی که می‌تواند بیانگر اصالت و ریشه یک تیم در دل مردمان این خطه باشد. اعتباری که لزوما ارتباطی به امتیازات پایان فصل، جام‌ها و یا تاریخ تأسیس یک باشگاه ندارد.

اکنون داماش گیلان در آستانه یک دَبِل صعود و غرورآفرینی دیگر برای رشتی‌ها و گیلانی‌ها قرار دارد تا در دو فصل متوالی شادمانی را در استادیوم مرکز استان و پایتخت گیلک‌زبانان جهان به ارمغان آورد. البته بهتر است به جای «جشن صعود» از اصطلاح «جشن بازگشتِ» داماش به لیگ یک استفاده شود؛ جایگاهی که روزگاری به بهانه بدهی سه میلیاردی استرداد شد!

لاجوردی‌پوشان شهرباران بعد از صعود در فصل گذشته، در این فصل هم ندای تسلیم‌ناپذیری فرزندان میرزا و #ما_برمی‌گردیمِ هواداران تیفوسی داماش را با صعود به لیگ یک به فوتبال ایران مخابره خواهند کرد، تا افسانه اساطیری ققنوس در عرصه‌های ورزشی به سرگذشت تیم فوتبال داماش گیلان تشبیه شود!

پی‌نوشت:

تیم‌های فوتبال داماش گیلان و فولاد نوین اهواز ساعت 19 روز پنجشنبه هفته جاری 11 خرداد ماه در دیدار رفت از مرحله پلی‌آف صعود به رقابتهای لیگ دسته اول کشور در ورزشگاه سردارجنگل رشت به مصاف هم خواهند رفت.

دیدار برگشت این 2 تیم نیز هفته آینده در اهواز برگزار خواهد شد که تیم برتر مجموع 2 دیدار رفت و برگشت به رقابتهای فوتبال لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور جام آزادگان صعود خواهد کرد.