در نشست خبری مطرح شد؛

پاداش برای ۸۰۰ هزار مشترک خوش مصرف گیلانی برق


۱۴۰۲/۰۳/۱۰ - ۱۵:۱۸ | کد خبر: ۳۴۲۳۹ چاپ

مدیرعامل توزیع برق گیلان با اشاره به پرداخت پاداش برای ۸۰۰ هزار مشترک خوش مصرف گیلانی، گفت: گذر از تابستان داغ با مدیریت مصرف محقق می‌شود.

پاداش برای ۸۰۰ هزار مشترک خوش مصرف گیلانی برق

کلانشهر: محمدتقی مهدی زاده ظهر چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران، اظهار کرد: خبرنگاران و اصحاب رسانه در طول این سال‌ها در راستای مدیریت مصرف برق تلاش‌های وافری داشتند که منجر به مصرف بهینه شد.

وی با بیان اینکه خبرنگاران تبیین گران واقعی جهاد تبیین هستند، افزود: وظیفه فرهنگ سازی مدیریت مصرف بر دوش خبرنگاران و اصحاب رسانه است.

مدیرعامل توزیع برق گیلان با اشاره به نقش بی بدیل خبرنگاران و اصحاب رسانه در فرهنگ سازی، آموزش و ترویج مفاهیم ارزشمند اضافه کرد: خبرنگاران سفیران فرهنگ ساز مدیریت مصرف برق هستند.

مهدی زاده، موفقیت مدیریت مصرف برق در سال گذشته را حاصل همراهی و مشارکت مردم، تلاش نیروهای درون سازمانی و اطلاع رسانی به موقع اصحاب رسانه دانست و اضافه کرد: نگاه تعاملی بین دستگاهی، توجه مردم به هشدارها و توصیه‌ها و همچنین فرهنگ سازی رسانه‌ای در سال گذشته منجر به کاهش خاموشی‌ها شد.

وی با بیان اینکه مردم هوشمندانه در مصرف برق رفتار کردند، افزود: نگاه و رفتار هوشمندانه مردم در مدیریت مصرف برق در آمارها خودش را نشان داد و کاهش قابل توجه خاموشی را به همراه داشت.

مدیرعامل توزیع برق گیلان از پرداخت ۵۴ میلیارد تومان پاداش مدیریت مصرف در استان خبر داد و اضافه کرد: در سال گذشته حدود ۸۰۰ هزار گیلانی خوش مصرف مشمول دریافت پاداش شدند.

مهدی زاده ادامه داد: حدود ۱۹ میلیارد تومان در حوزه صنایع و واحدهای تولیدی در راستای مدیریت مصرف برق به مشترکین صنعتی پرداخت شد.

وی از افزایش ۵۰ درصدی رشد مصرف به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و افزود: با توجه به افزایش دما و گرمی هوا در روزهای اخیر، مصرف برق نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۵۰ درصدی داشته است.

مدیرعامل توزیع برق گیلان با بیان اینکه ناترازی برق با مدیریت مصرف جبران می‌شود، گفت: رعایت الگوی مدیریت مصرف برق باید در اولویت اصلی مردم قرار گیرد تا در سال جاری شاهد خاموشی‌ها نباشیم.

مهدی زاده با تصریح بر اینکه کنتورهای هوشمند برای پرمصرف‌ها نصب می‌شود، اضافه کرد: کنتورهای هوشمند قابلیت کنترل پذیری از راه دور را داشته و مصرف مشترک را مدیریت می‌کند.

وی با تاکید بر رعایت الگوی مصرف از سوی مردم، افزود: گذر از تابستان داغ با مدیریت مصرف محقق می‌شود.