مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان

هر شب شاهد سرقت سیم های برق در گیلان هستیم


۱۴۰۲/۰۳/۱۰ - ۱۷:۰۶ | کد خبر: ۳۴۲۴۳ چاپ

مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان گفت: فراوانی وجود تیربرق‌ها در وسط خیابانهای رشت قصه پرغصه‌ای است که باید هرچه سریعتر نسبت به رفع آن اقدام شود.

هر شب شاهد سرقت سیم های برق در گیلان هستیم
اختصاصی کلانشهر: مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان گفت: هر شب شاهد سرقت سیم های برق در رشت و دیگر شهرستانهای استان هستیم.

محمدتقی مهدیزادگان امروز در نشست خبری شرکت توزیع برق گیلان اظهار داشت: سال گذشته حدود ۲۴ هزار قبض صفر در گیلان صادر شد و حدود ۸۰۰ هزار مشترک مشمول دریافت پاداش به مبلغ ۵۴ میلیارد تومان شدند.

وی افزود: امسال با توجه به گرمای شدید هوا شاهد رشد ۵۰ درصدی مصرف نسبت به مدت مشابه سال گذشته هستیم و انتظار داریم مشترکین از این پس همانند سال گذشته مدیریت مصرف مناسبی را اعمال کنند.

مهدی زادگان با بیان اینکه گیلان در منطقه گرمسیری ۴ قرار دارد گفت:۵۸ هزار مشترک پرمصرف در گیلان شناسایی شده است، ادامه داد: مدیریت مصرف را از ۱۶ خردادماه شروع خواهیم کرد و پرمصرف‌ها هزینه‌های بیشتری پرداخت خواهند کرد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان با بیان اینکه در سال گذشته بالای هزار کیلومتر شبکه‌های سیمی را به کابل های خود نگه دار مجهز شده است، تصریح کرد: یکی از مشکلاتی که از سوی همشهریان به ما گزارش می شود وجود تیربرق‌های وسط خیابان است که البته رفع این مشکل وظیفه شهرداری است. با این حال اعلام آمادگی کردیم تا با شرکت توزیع برق به کمک شهرداری برای رفع این موانع بیاید.

مهدی زادگان گفت: فراوانی وجود تیربرق ها در وسط خیابان قصه پرغصه ای است که باید هرچه سریعتر نسبت به رفع آن اقدام شود.

وی افزود: همچنین سرقت های کابل برق نیز مشکلات زیادی را فراهم کرده است که علاوه برخسارت به شرکت توزیع برق منجر به کاهش عمر لوازم برقی خانه ها نیز می شود که در این شرایط اقتصادی تعمیر این لوازم برای خانواده ها آسان نیست .

مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان با بیان اینکه فراوانی سرقت ها همکاران ما را کلافه کرده است، خاطرنشان کرد: اگر چه میزان دستگیری ها بالا است و امسال فقط در شهر رشت بیش از ۶۰ نفر دستگیر شدند.

وی افزود: سارقین هر شب اقدلم به سرقت کابل برق می‌کنند و به این ترتیب آسیب‌های جدی به شبکه برق و مردم وارد کرده‌اند.
مهدی زادگان گفت: خوشبختانه برای رفع چنین مشکلاتی کارهای بزرگی در وزارت نیرو شروع شده است و در آینده نزدیک، شاهد نتایج خوب آن خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان در پایان گفت:سال گذشته در زمینه وصول مطالبات، شرکت توزیع برق گیلان در صدر قرار داشت.