طبق اسناد دادگاهی که رویترز مشاهده کرده است، عباس در جولای 2021 توسط دادگاهی در شهر کازان روسیه به اتهام حمل مواد مخدر به چهار سال و نیم زندان محکوم شد.

روایت نخستین جوان عرب کشته شده در جنگ اوکراین

کلانشهر- به گزارش جماران، الجزیره در گزارشی کوتاه از مرگ یک شهروند عراقی در جنگ اوکراین و در جبهه روسیه خبر داده است. براساس این گزارش عباس ابوذر که در ماه آوریل پس از مجروح شدن در نبرد برای تصرف باخموت در اوکراین، جان خود را از دست داد، نخستین عربی است که مرگ او در نتیجه جنگ اوکراین اعلام و تایید می شود.

یوگنی پریگوژین، رئیس گروه شبه نظامی واگنر اعلام کرد که یک شهروند عراقی که با نیروهای مزدور واگنر روسیه می‌جنگید، در ماه آوریل در اوکراین کشته شد. گمان می‌رود  این اولین مورد تایید شده از مرگ یک خاورمیانه ای در جنگ اوکراین باشد.

 
عباس ابوذر ویتویت در 7 آوریل، یک روز پس از ورود به بیمارستان واگنر در شهر لوهانسک در شرق اوکراین درگذشت. پریگوژین روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرگزاری رویترز تأیید کرد که عباس را از زندان روسیه به خدمت گرفته است و افزود که او اولین شهروند یک کشور عربی نیست که از زندان به واگنر پیوسته است. به گفته او این شهروند عراقی خوب جنگیده و "قهرمانانه جان باخته است.

بسیاری از نبردها برای تصرف باخموت توسط محکومانی انجام شده که توسط واگنر از زندان های روسیه با وعده عفو در صورت زنده ماندن شش ماه در جبهه در اوکراین به خدمت گرفته شده اند.

در ماه فوریه، ایالات متحده اعلام کرد که گروه شبه نظامی واگنر از زمان تهاجم تمام عیار مسکو به اوکراین در فوریه گذشته، متحمل بیش از 30000 تلفات شده و 90 درصد از نیروهای واگنر که از دسامبر 2022 در اوکراین کشته شده اند، زندانیانی بوده اند که به امید آزادی به این جنگ آمده اند.

پریگوژین هفته گذشته اعلام کرد که حدود 20000 نیروی او در نبرد چند ماهه برای کنترل باخموت کشته شدند. او همچنین گفت که حدود 50000 زندانی را برای جنگ با واگنر در اوکراین استخدام کرده و حدود 20 درصد از آنها اکنون کشته شده اند.

طبق اسناد دادگاهی که رویترز مشاهده کرده است، عباس در جولای 2021 توسط دادگاهی در شهر کازان روسیه به اتهام حمل مواد مخدر به چهار سال و نیم زندان محکوم شد.

براساس این اسناد، عباس در زمان محکومیت، دانشجوی سال اول دانشگاه فنی در روسیه بود. در ویدئویی که اخیرا منتشر شده مردی که به عنوان پدر عباس معرفی می شود جوایزی را دریافت می کند که پس از مرگ پسرش توسط گروه واگنر به او اعطا شده است. پدر عباس می گوید او از تصمیم پسرش برای ثبت نام به عنوان "داوطلب" برای جنگ در اوکراین حمایت کرده است: «عباس همیشه به دنبال آزادی خود بود و می خواست مردی باشد که از آزادی دفاع کند و به من گفت که آزادی خود را در روسیه یافته است.»

 

نظر شما:

security code