در انتظار توضیح شفاف شهردار و مسئولان بندر کیاشهر

ماجرای عجیب زمین ۴هکتاری استقلال در کیاشهر چه بود؟


۱۴۰۲/۰۳/۱۶ - ۱۲:۴۵ | کد خبر: ۳۴۳۲۱ چاپ
ماجرای عجیب زمین ۴هکتاری استقلال در کیاشهر چه بود؟

اختصاصی کلانشهر: طی روزهای اخیر استوری حسین قربانزاده رییس سازمان خصوصی‌سازی در اینستاگرام پیرامون روند عجیب فروش زمین 4هکتاری استقلال در بندر کیاشهر باعث اظهار نظرات مختلفی بین کاربران گیلانی فضای مجازی شده است.

در استوری قربانزاده آمده بود که مرتضی عاطفی شهردار بندر کیاشهر مدعی شده که یک زمین چهار هکتاری برای ایجاد کمپ تمرینی به باشگاه استقلال تهران داده شده و علی فتح‌الله‌زاده مدیرعامل وقت استقلال آن را به اسم روزنامه استقلال جوان منتقل کرده و در ادامه نیز آن را به یک شخص حقیقی فروخته است.

طی ماههای گذشته ورود سازمان خصوصی سازی به مباحث مدیریتی باشگاه استقلال تهران و افشاگری پیرامون تصممیات مدیریتی علی فتح‌الله زاده و مصطفی آجرلو باعث جنجال زیادی بین علاقه مندان به فوتبال شده است.

موضوعی که منجر به کنار گذاشتن فتح الله زاده از فوتبال شده و او در انتظار بررسی پرونده های اتهامی در دادگاه است.

انتقادات شماری از اهالی ورزش و مردم گیلان اما چند و چون پیرامون پرونده فتح الله زاده نبود. منتقدان می گویند بر چه اساسی وقتی تیم های قدیمی و صاحب نام گیلان مانند ملوان، سپیدرود، داماش ، چوکا و...از حداقل امکانات محروم هستند چرا مقام مسئولی در گیلان باید4هکتار زمین را به صورت رایگان در اختیار یک باشگاه غیر گیلانی قرار دهد.

بعضی از هواداران تیم های گیلانی طی روزهای گذشته با اشاره به وضعیت نامناسب امکانات اولیه باشگاه های استان خواستار شفاف سازی پیرامون موضوع شدند. تاکنون موضع گیری رسمی از سوی مرتضی عاطفی شهردار بندر کیاشهر و یا ارگانهای مرتبط در این شهر صورت نگرفته است. اما کلیدواژه های بندر کیاشهر، استقلال و علی فتح الله زاده طی سالهای گذشته چند باری کنار هم در رسانه ها مطرح شده است.

فتح‌الله‌زاده بعد از انتشار این پیام از سوی رئیس سازمان خصوصی سازی با تکذیب ماجرا خطاب به قربان زاده گفت:

 این مورد کیاشهر را شما می دانید قبلا ادعا شد، رفتند شکایت کردند، من هم تبرئه شدم و منع تعقیب گرفتم.

وی افزود: این کذب محض است و من مجبور هستم به صورت قضایی پیگیری کنم. تعجب می‌کنم که چرا این صحبتها مطرح می‌شود.

سه سال قبل هم که بحث حضور دوباره فتح الله زاده در استقلال مطرح شده بود یکی از مباحث پیرامونی سوابق غیرشفاف فعالیتهای او، زمین مورد اشاره در بندر کیاشهر بود.

براساس توضیحات فتح الله زاده درباره زمین 4هکتاری  بندر کیاشهر، ماجرا متعلق به 22 سال قبل است.

او در گفت و گویی ویدئویی مربوط به سه سال قبل درباره این زمین توضیح داد که در سال 80 زمینی کشاورزی در کیاشهر برای ایجاد کمپ باشگاه استقلال خریداری کرده بود که اسناد آن هم موجود است و اعضای وقت هیات مدیره هم می توانند درباره آن توضیح بدهند. فتح الله زاده با ذکر این نکته که پول خرید زمین از طرف او پرداخت شده است گفت:البته پول را از روزنامه استقلال جوان گرفته بودم. اما اعضای هیات مدیره وقت باشگاه استقلال با پروژه من مخالفت کردند و گفتند استقلال نیازی به ایجاد کمپ در کیاشهر ندارد. در نتیجه فتح الله زاده می گوید که آن زمین را دوباره به استقلال جوان برگرداندم چون اساسا با پول آن مجموعه خریداری شده بود. او می گوید که با ارائه اسناد و مدارک توانسته در دادگاه حرفهایش را به اثبات برساند و چند سال قبل موضوع مختومه شد.

با وجود ذکر این نکات اما همچنان به نظر می رسد که شهردار و مسئولان مرتبط در بندر کیاشهر باید پیرامون موضوع مطرح شده جنجالی به افکار عمومی توضیحات شفافی ارائه کنند. چون اکثر تیم های ورزشی در گیلان سال هاست از کمبود زیرساخت و امکانات ابتدایی برای ورزش در رنج هستند. موضوعی که ورزشکاران و هواداران ورزش و مردم گیلان را محق می کند سوال کنند که اولویت استفاده از امکانات در گیلان با مردمان این دیار نیست؟