کشف ناگهانی گور باستانی در رودبار


۱۴۰۲/۰۳/۱۶ - ۰۹:۳۹ | کد خبر: ۳۴۳۲۹ چاپ

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان از کشف چند گور باستانی هنگام خاکبرداری از یک زمین به قصد ساخت واحد مسکونی در رودبار خبر داد.

کشف ناگهانی گور باستانی در رودبار

کلانشهر- ولی جهانی در گفت و گو با ایرنا افزود: با بررسی وضعیت گورها و شیوه های متنوع تدفین و نوع قرارگیری هر یک از آنها به نظر می رسد قدمت گورها به اوایل اسلام یا حتی به پیش از اسلام بازگردد.
وی سازه گورها را متشکل از سنگ و ملاط گل عنوان کرد که روی آن با تخته سنگ های یک تکه و دو تکه پوشش داده شده و از معادن اطراف شهر استفاده شده است.
جهانی، وجود محوطه ها و گورستان های اسلامی، تاریخی و پیش تاریخی در شهرستان رودبار را قابل توجه و متنوع دانست و یکی از عوامل مهم آن را وجود سپیدرود و رودهای کوچک و بزرگی دانست که در سطح شهرستان جاری بوده و مکان مناسبی را برای سکونت فراهم آورده بود.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان، هر گونه اظهار نظر قطعی در خصوص گورهای مکشوفه را به اخذ مجوز و کاوش‌های باستان شناسی منوط دانست.
جهانی ادامه داد: به زودی با اخذ مجوز کاوش از پژوهشگاه میراث فرهنگی و استقرار هیات مرتبط نسبت به کاوش های باستان شناسی اقدام و نتایج حاصل از آن به اطلاع مردم و علاقمندان به حوزه میراث فرهنگی رسانده می شود.

اشتراک گذاری:

نظر شما:

security code