لیگ ملت های والیبال ۲۰۲۳| ایران ۳-۱ چین

اولین برد ایران در لیگ ملت های والیبال


۱۴۰۲/۰۳/۲۰ - ۱۱:۵۹ | کد خبر: ۳۴۴۱۲ چاپ

تیم ملی والیبال ایران در سومین دیدار خود در رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال 2023، به مصاف تیم ملی چین رفت.

اولین برد ایران در لیگ ملت های والیبال
کلانشهر- در ادامه هفته اول مرحله مقدماتی رقابت های لیگ ملت های والیبال 2023، تیم ملی والیبال ایران در سومین دیدار خود در این رقابت ها، از ساعت 10:10 صبح شنبه، به مصاف تیم ملی والیبال چین رفته است.

شاگردان بهروز عطایی در دو بازی قبلی خود در این رقابت ها در مقابل ژاپن و لهستان تن به شکست داده اند و حالا برای زنده نگه داشتن شانس صعود خود به دور نهایی مسابقات، چاره ای جز جبران این شکست ها در مقابل تیم ملی چین ندارند. چین هم پیش از تقابل با ایران، توانسته بود بلغارستان را شکست دهد اما مقابل صربستان و فرانسه بازی را واگذار کرد.

 
ایران که در این مسابقه با لباس سفید مقابل چین قرمزپوش به زمین رفته است، بازی را با ترکیب سید محمد موسوی، محمد ولی‌زاده، محمد جواد معنوی‌نژاد، پوریا حسین‌خانزاده، جواد کریمی، امین اسماعیل‌نژاد و محمدرضا حضرت‌پور آغاز کرد.

 

ست اول؛ ایران 23-25 چین

در این ست، ایران بازی را بهتر آغاز کرد و توانست در لحظات ابتدایی بازی، از حریف خود پیشی بگیرد. امین اسماعیل نژاد در این ست نمایش کم اشتباهی از خود نشان داد و اکثر امتیازات ایران از آبشارهای این بازیکن به دست آمد. با این حال و در شرایطی که ایران با فاصله امتیازی مناسبی از چین پیش بود، در لحظات پایانی ست چینی ها امتیازات از دست رفته را جبران کردند و توانستند با استفاده از سرویس های مستقیم و دفاع روی تور موفق، درنهایت نتیجه این ست را به نفع خود رقم بزنند و از ایران جلو بیفتند.

 

ست دوم؛ ایران 25-15 چین

در این ست دیگر خبری از دستکم گرفتن چین نبود و والیبالیست های تیم ملی ایران، از همان لحظات ابتدایی کار را با انرژی و انگیزه بالایی دنبال کردند و با ارائه نمایشی بدون اشتباه، توانستند این دست را با اختلاف 10 امتیاز به سود خود به پایان برسانند و کار را به تساوی بکشند.

 

ست سوم؛ ایران 25-20 چین

ایران در این ست هم اجازه عرض اندام به چینی ها نداد و همان نمایش خوب ست های قبلی خود را تکرار کرد. شاگردان بهروز عطایی که تقریبا در تمامی فاکتورهای بازی از حریف خود سرتر بودند، توانستند این ست را هم با نتیجه ای خوب به نفع خود به پایان برسانند و از حریف پیشی بگیرند.