در گفتگو با سی ان ان :

ظریف: روحانی برای دیدار با ترامپ شرط دارد


۱۳۹۸/۰۷/۰۱ - ۱۰:۵۸ | کد خبر: ۳۴۴۳ چاپ
ظریف: روحانی برای دیدار با ترامپ شرط دارد

وزیر خارجه ایران می‎گوید دیدار رئیس‌جمهوری این کشور و همتای آمریکایی تنها به شرطی میسر است که طرف مقابل تحریم‎های ضدایرانی را لغو کند.

به گزارش پایگاه خبری کلانشهر و به نقل از مهر، محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران در گفتگو با کریستین امانپور مجری شبکه سی‌ان‌ان گفته است حسن روحانی رئیس جمهوری ایران حاضر است این هفته در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل با همتای آمریکایی، دیدار کند اما به شرط آنکه ترامپ آمادگی انجام آنچه لازم است را داشته باشد و در مقابل، ایران نیز حاضر است به ازای لغو تحریم‌ها، اجازه بازرسی دائمی از تاسیسات اتمی را بدهد.

امانپور اظهارات ظریف را در توییتر خود منتشر کرد و به نقل از وی نوشت: شاخه زیتون (نماد صلح) همیشه روی میز بوده اما ما یک بار دیگر آن را نشان می‎دهیم.

این در حالی است که «ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه  که روز گذشته دیداری با ظریف داشت، می‎گوید دیدار رؤسای جمهور آمریکا و ایران اولویت اول نیست. هدف اصلی کاهش تنش ها است.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا نیز احتمال دیدار با مقامات ایرانی را در مجمع عمومی سازمان ملل رد نکرده و در عین حال مدعی است فعلاً قصدی برای دیدار با ایرانی‎ها ندارد.

این در حالی است که پیشتر آیت‌الله سیدعلی خامنه‎ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، تاکید کرده بود: اگر آمریکا حرف خود را پس گرفت و توبه کرد و به معاهده هسته‌ای که آن را نقض کرده بازگشت، آن وقت در جمع کشورهای عضو معاهده که با ایران صحبت می‌کنند، آمریکا هم می‌تواند شرکت کند اما در غیر اینصورت هیچ مذاکره‌ای در هیچ سطحی بین مسئولان جمهوری اسلامی و آمریکایی‌ها اتفاق نخواهد افتاد نه در نیویورک و نه غیر آن.