سیاستمدار انگلیسی خواستار پایان عصر قلدری آمریکا بر جهان شد

وزیر امور خارجه کابینه در سایه انگلیس روز دوشنبه در سخنانی تند علیه سیاست‌های دونالد ترامپ خواستار پایان دادن به عصر قلدری‌ آمریکا بر جهان در جهان شد.

به گزارش پایگاه خبری کلانشهر و به نقل از ایرنا، «املی ثورنبری» که در کنفرانس سالانه حزب کارگر در شهر برایتون سخن می گفت، با اشاره به حمایت رئیس جمهوری آمریکا از جنایت های رژیم صهیونیستی در فلسطین و سیاست های سختگیرانه مهاجرتی او علیه آوارگان به ویژه کودکانی که در مراکز مهاجرتی آمریکا حبس شده اند، تصریح کرد ترامپ رهبر جهان آزاد نیست.

وی ادامه داد: او الهام بخش قلدرهایی در جهان است که می خواهند آزادی را نابود کنند.

وزیر امور خارجه کابینه در سایه انگلیس «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان سعودی را از جنس ترامپ توصیف کرد و یادآور شد زمانی که به انگلیس سفر کرد برای او فرش قرمز پهن کردند تا دستان او که به خون جمال قاشقچی و کشتار مردم یمن آغشته است، رو نشود.  این سیاستمدار انگلیسی همچنین «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی را که به گفته او سرزمین های اشغالی را به «یک مکان آپارتاید» تبدیل کرده از دیگر رهبران قلدر و مشابه ترامپ تشبیه کرد.

ثورنبری در عین حال ابراز امیدواری کرد که نسل ترقی‌خواه مردم آمریکا، سیاست این کشور را متحول کرده و ترس از خداوند را در دل ترامپ قرار خواهند داد.

هم زمان با این سخنان شرکت کنندگان طرفدار حزب کارگر به نشان اعتراض علیه ترامپ و تصدیق اظهارات سخنران، هو می کشیدند.

وزیر امور خارجه کابینه در سایه انگلیس، بارها سیاست های واشنگتن را به باد انتقاد گرفته و ترامپ را مایه رسوایی کاخ سفید و تهدیدی برای نظم جهان خوانده است. همچنین «جرمی کوربین» رهبر حزب کارگر هم که از منتقدان اصلی ترامپ به شمار می رود در ضیافت شام ملکه انگلیس با حضور رئیس جمهوری آمریکا حاضر نشد.

در جریان سفر خرداد ماه ترامپ به لندن، هزاران نفر از مردم انگلیس در خیابان های پایتخت سرازیر شده و دست به تظاهرات زدند. تازه ترین نظر سنجی صورت گرفته نشان می دهد که ۴۱ درصد مردم انگلیس معتقدند دولت این کشور بایستی از سیاست‌های ترامپ فاصله بگیرد.