رایزنی اقتصادی سفیر روسیه در رشت


۱۳۹۸/۰۷/۰۲ - ۱۳:۲۹ | کد خبر: ۳۴۶۰ چاپ
رایزنی اقتصادی سفیر روسیه در رشت

لوآن جاگاریان سفیر روسیه در ایران امروز در دیدار با ارسلان زارع استاندار گیلان راه های گسترش مناسبات اقتصادی با گیلان را بررسی کرد.

به گزارش پایگاه خبری کلانشهر و به نقل از خبرگزاری صداوسیما، استاندار گیلان در این دیدار با اشاره به دریافت پیشنهاد کتبی استاندار آستراخان روسیه مبنی بر افزایش همکاری‌های حمل و نقلی ، گردشگری و کشاورزی تصریح کرد : برای این کار ارتقاء سطح مناسبات تجاری گیلان با روسیه تا 900 میلیون دلار هدف گذاری شده است که با توجه به توانمندی‌های گیلان در حوزه کشاورزی، گردشگری، توریسم سلامت و تولیدات متنوع صنعتی دور از دسترس نیست.
ارسلان زارع راه اندازی خطوط هوایی و دریایی بین گیلان با آستراخان روسیه را برای توسعه مناسبات اقتصادی و تجاری 2 کشور ضروری دانست.
سفیر روسیه در ایران در این دیدار ظرفیت‌های بالقوه دو کشور را برای توسعه مناسبات اقتصادی و تجاری قابل توجه دانست و گفت : اراده سیاسی لازم در دو ایران و روسیه برای بهره گیری هر چه بیشتر از این ظرفیت‌ها وجود دارد و برای نیل به اهداف مطلوب باید بخش خصوصی را هم ترغیب کرد.
لوآن جاگاریان اعمال تحریم های اقتصادی غرب علیه ایران و روسیه را از وجوه مشترک 2 کشور در عرصه بین المللی عنوان کرد و افزود : روسیه در صدد است با توسعه مناسبات دو جانبه اقتصادی، از ایران در قبال تحریم‌ها پشتیبانی کند و توافق اخیر روسای جمهور 2 کشور در آنکارا برای مبادله اقتصادی با روبل و ریال در همین راستا است.