گیلان رتبه چهارم باسوادی کشور را دارد


۱۳۹۷/۱۰/۰۵ - ۱۰:۴۴ | کد خبر: ۳۴۸ چاپ
گیلان رتبه چهارم باسوادی کشور را دارد

معاون سوادآموزی گیلان گفت: براساس میزان جمعیت باسوادی، گیلان رتبه چهارم کشور را به خود اختصاص داده است.

به گزارش پایگاه خبری کلانشهر و به نقل از ایسنا، سیروس محمدی در ویژه برنامه هفته سوادآموزی که در ساختمان اداره سوادآموزی ناحیه یک رشت برگزار شد، اظهار کرد: حضرت امام خمینی(ره) در هفتم دی ماه سال 58 بار دیگر همه آحاد جامعه را برای مبارزه با جهل و بی سوادی بسیج نمود. 

وی با اشاره به اثرات سواد در زندگی افراد و تاثیر آن در جامعه، افزود: در جوامعی که دارای سطح سواد و دانش بالایی هستند، افراد آن جامعه شرایط زندگی بهتری در همه جوانب نظیر بهداشت، رفاه و آسایش، وضعیت اقتصادی دارند و با افزایش سطح آگاهی، این جوامع از آسیب‌های اجتماعی مصون خواهند ماند. 

معاون سوادآموزی گیلان، درصد جمعیت با سوادآموزی استان گیلان را بر اساس سرشماری سال 1395، 97 درصد عنوان کرد و گفت: براساس میزان جمعیت باسوادی، گیلان رتبه چهارم کشور را به خود اختصاص داده است. 

در ادامه حسین قدیمی، مدیر اداره آموزش و پرورش ناحیه یک رشت ضمن گرامیداشت هفته سوادآموزی، گفت: امروزه نهضت سوادآموزی برنامه‌های خود را تنها به خواند، نوشتن و حساب کردن معطوف نکرده و با به روزآوری فعالیت‌های خود و توجه به نیاز و علایق سوادآموزان به آموزش مهارت‌های مختلف نیز توجه کرده است. 

نظر شما:

security code