شهرداری رشت برای اجرای پروژه های عمرانی با کسری بودجه روبه رو است

در صد و نهمین جلسه شورای شهر رشت مطرح شد: شهرداری رشت جهت اجرای پروژه‌ها و برنامه‌های مختلف شهری، نیازمند منابع مالی بیشتر و درآمد پایدار است.

به گزارش پایگاه خبری کلانشهر و به نقل از تسنیم، اسماعیل حاجی‌پور عصر امروز در صد و نهمین جلسه شورای اسلامی اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین وظایف شورای شهر رشت نظارت بر کار شهرداری است و به عقیده بنده شهرداری و شورای شهر در حال حاضر ابهت خود را از دست داده است.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه بسیاری از پیمانکاران پروژ‌ه‌ها جهت وصول مطالبات خود تجمع کردند ابراز داشت: در حال حاضر 20 تا 30 درصد بودجه عمرانی ما تحقق پیدا نمی‌کند که لازم است با کمک دیگر اعضای شورا راهکار جدی برای حل مشکلات پیدا کنیم.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه اظهار داشت: پروژه پارک آبی شهر رشت در جلسه تلفیق شورا مطرح شد و پس از بحث و تبادل نظر اعضای شورا درباره احداث این مجموعه تفریحی-تجاری-خدماتی در زمین مورد نظر در جنب آرامستان موافقت شد.

فرهام زاهد خاطرنشان کرد: در رابطه با پروژه پارک آبی شهر رشت، مقرر شد که شهرداری رشت پس از انجام مطالعات سرمایه‌گذاری و اخذ استعلامات لازم قبل از فراخوان سرمایه‌گذاری، نسبت به اخذ تأئیدیه اقدام کند.

نائب رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به مشکلات معیشتی کارگران شهرداری رشت اظهار داشت: باید به مشکلات معیشتی کارگران شهرداری رشت توجه اساسی شود.

محمدحسن علیپور با بیان اینکه شهرداری رشت نیاز به تغییرات اساسی دارد تصریح کرد: مدیران دلسوز بایستی به فکر حل مشکلات کارگران شهرداری رشت باشند زیرا صدای بسیاری از این کارگران به گوش مدیران اجرایی نمی‌رسد. 

رئیس کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه ضمن تبریک هفته دفاع مقدس اظهار داشت: طی سالیان گذشته استکبار جهانی همواره جنگ‌های ناخواسته‌ای را به ملت ایران تحمیل کردند تا جایی که مناطق وسیعی از کشور ما توسط بیگانگان اشغال شد.

احمد رمضانپورنرگسی با بیان اینکه رزمندگان ایرانی به مدت هشت سال در سرما و گرما با دشمن مقابله کردند ابراز داشت: رزمندگان ایرانی در جبهه‌ها برای شهادت صف کشیده بودند و به دنبال پست و مقام دنیایی نبودند.

وی افزود: بسیاری از رزمندگان و ایثارگران هنوز آثار و نشانه‌های سال‌های جنگ را با خود به همراه دارند و بسیاری از آنان شب‌ها و روزها از شدت درد جسمی خود رنج می‌برند و این ازخودگذشتگی‌ها موجب شد تا جنگ تحمیلی به پایان برسد و حتی یک وجب از خاک این سرزمین به دست دشمن نیفتاد.

رئیس کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به مشکلات شهرداری رشت گفت: باید به دنبال راهکارهایی جهت ایجاد درآمد پایدار برای شهردادی رشت باشیم از این رو افزایش منابع مالی شهرداری بسیار ضروری است.

رمضانپورنرگسی با بیان اینکه در سال‌های 96 و 97 تنها چند درصد از مردم عوارض شهرداری را پرداخت کردند تصریح کرد: شهرداری رشت جهت اجرای پروژه‌ها و برنامه‌های مختلف نیازمند منابع مالی بیشتر و درآمد پایدار است اما در 6 ماهه اخیر حتی با کسری بودجه هم روبه‌رو بودیم.

سیدامیرحسین علوی، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورا نیز در این جلسه اظهار داشت: کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورا باید نسبت به ارائه گزارشات و موضوعاتی که از طرف شهرداری رشت ابلاغ می‌شود دقت بیشتر داشته باشد زیرا شورا ناظر بر عملکرد شهرداری بوده از این رو صحت گزارشات شهرداری الزامی است. 

بهراد ذاکری، رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورا نیز در این جلسه با اشاره به بدهی‌های پیرامون پروژه جمع‌آوری آب‌های سطحی شهر رشت اظهار داشت: ابهامات و سوالاتی نسبت به این پروژه مطرح شده که بنده پیشنهاد می‌کنم یک کارگروه فنی، حسابرسی دقیق مالی این پروژه را برعهده گیرد. 

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری رشت نیز در این جلسه با اشاره به معوقات این سازمان اظهار داشت: هم‌اکنون سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری رشت باید 700 میلیون تومان از معوقات حقوق پرسنل خود را پرداخت کند.

پیمان پارسا با بیان اینکه برای پرداخت معوقات حقوق پرسنل سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری رشت نیازمند تزریق مبلغ بودجه بیشتری هستیم افزود: در صورت تزریق بودجه به مبلغ ‌4 میلیارد تومان تا پایان سال 98، مشکل معوقات حقوق پرسنل این سازمان حل می‌شود.

وی تصریح کرد‌: میزان ارائه خدمات توسط سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری رشت افزایش یافته از این رو تعمیرات و خدمات‌دهی ماشین‌های برقی شهرداری نیز انجام می‌شود و با این حجم از خدمات، اما متأسفانه مبلغ بودجه این سازمان کاهش یافته است.