عرق انسان به انرژی الکتریکی تبدیل می شود


۱۳۹۸/۰۷/۰۴ - ۱۳:۱۷ | کد خبر: ۳۴۸۷ چاپ
عرق انسان به انرژی الکتریکی تبدیل می شود

محققان دانشگاه گرنوبل فرانسه با همکاری محققان دانشگاه سن دیه‌گو واقع در آمریکا توانستند یک سلول سوخت زیستی انعطاف‌پذیر و کشسان بسازند که قادر است ترکیبات شیمیایی موجود در عرق انسان را به انرژی الکتریکی تبدیل کند، این سلول سوخت زیستی قادر است به طور مستمر انرژی موردنیاز یک لامپ LED را تامین کند.

به گزارش پایگاه خبری کلانشهر و به نقل از ساینس دیلی، برای ساخت این سلول‌ سوختی از یک ماده رسانای متشکل از نانوتیوب‌های کربنی، پلیمرهای متقاطع و آنزیم‌هایی استفاده شده است که با بهره‌گیری از رابط‌های انعطاف‌پذیر به یکدیگر متصل شده‌اند. این رابط‌ها با استفاده از فناوری چاپ سه‌بعدی مستقیما روی ساختار ماده چاپ می شوند.
این سلول سوخت زیستی که با تغییر شکل پوست کاملا سازگاری دارد، انرژی الکتریکی را از طریق کاهش اکسیژن و اکسید کردن شکل یونی اسید لاکتیک که در عرق وجود دارد، تامین می‌کند. زمانی که این سلول سوختی به بازوی شخص بسته می‌شود، با استفاده از یک تشدید کننده ولتاژ به طور مستمر توان مورد نیاز برای روشن شدن یک لامپ LED را فراهم می‌کند.
تولید این سلول سوختی زیستی نسبتا ساده و ارزان است. اکنون محققان در تلاشند تا راهکاری را برای تشدید ولتاژ سلول سوخت زیستی بیابند تا امکان تامین توان موردنیاز تجهیزات الکترونیکی بزرگ‌تر فراهم شود.
گزارش کامل این تحقیقات در نشریه Advanced Functional Materials منتشر شده است.

نظر شما:

security code