مدیر کل میراث فرهنگی گیلان:

۶۰ برنامه هفته گردشگری در گیلان اجرا می شود/تملک ۴ اثر تاریخی


۱۳۹۸/۰۷/۰۶ - ۰۰:۰۰ | کد خبر: ۳۵۰۰ چاپ
۶۰ برنامه هفته گردشگری در گیلان اجرا می شود/تملک ۴ اثر تاریخی

به گزارش بایگاه خبری کلانشهر به نقل از مهر، شهرود امیرانتخابی صبح شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز هفته گردشگری از اجرای ۶۰ برنامه فرهنگی در سطح استان گیلان اجرای می شود، اظهار کرد: ادای احترام به مقام شامخ شهدا، نواخته شدن زنگ گردشگری در یکی از هنرستان‌های گردشگری استان و اجرای نمایشگاه‌های مذهبی بخشی از این برنامه‌ها است.

وی با بیان اینکه در این هفته ۱۵ پروژه گردشگری نیز با اعتبار بیش از ۳۰۰ میلیون تومان به بهره‌برداری، افزود: افتتاح ۱۰واحد بوم‌گردی، دو هتل آپارتمان، دو واحد پذیرایی و یک رستوران سنتی طرح‌های افتتاحی در این هفته هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان در ادامه با تأکید بر لزوم حفظ و احیای از آثار تاریخی به عنوان هویت ملی و فرهنگی هر منطقه‌ای، گفت: در همین راستای خرید و تملک چهار اثر تاریخی استان گیلان از محل اعتبارات ملی و استانی انجام شده است.

وی ادامه داد: بعد از پیگیری‌های انجام شده از سوی اداره کل میراث فرهنگی چهار اثر تاریخی گیلان اعم از ساختمان عضدی سیاهکل، تپه خسروخانی، تپه باستانی گرده کول و چهار دانگ از خانه تاریخی محصصی در لیست آثار تملکی این اداره کل قرار گرفت.

امیرانتخابی با بیان اینکه در صورت تأمین اعتبارات طرح مرمت و احیای ساختمان عضدی و سیاهکل و خانه محصصی لاهیجان انجام و سپس این بناها به موزه تبدیل خواهد شد، تصریح کرد: اعتبارات پیش بینی شده برای مرمت آثار تاریخی استان گیلان بسیار اندک بوده و تنها در موارد ضروری و با داشتن طرح توجیهی بودجه و اعتبارات لازم تخصیص خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه برای تملک آثار ذکر شده بیش از هفت میلیارد ریال هزینه شده است، بیان کرد: طی یک سال گذشته اقدامات خوبی برای راه‌اندازی موزه‌های تخصصی، دولتی و مشارکتی و همچنین ثبت آثار در فهرست ملی کشور انجام شده است.

نظر شما:

security code