جانشین فرمانده ناجا :

خودروهای عمومی باید مجهز به ردیاب شوند


۱۳۹۸/۰۷/۱۰ - ۱۲:۴۹ | کد خبر: ۳۵۹۸ چاپ
خودروهای عمومی باید مجهز به ردیاب شوند

جانشین فرمانده نیروی انتظامی گفت: به منظور کنترل هر چه بیشتر و کاهش تخلقات رانندگی و تصادفات خودروهای عمومی به ردیاب مجهز شوند.

به گزارش پایگاه خبری کلانشهر و به نقل از ایرنا، سردار ایوب سلیمانی روز چهارشنبه در حاشیه دوازدهمین نشست نیروی انتظامی با وابستگان نظامی و  افسران رابط پلیس کشورهای خارجی مستقر در تهران در جمع خبرنگاران افزود : در این صورت چی پی اس (ٍ gps)خودروهای عمومی در زمان قرار گرفتن در جاده های کشور به ایستگاه های مختلف پلیس وصل شده و کنترل بیشتری صورت می گیرد که در نهایت موجب کاهش تخلفات خواهد شد.

وی اضافه کرد: پلیس باید با دسترسی آسان به فناوری امکانات و اطلاعات و تجهیزات روز دنیا در انجام ماموریت های محوله موفق عمل کرده و تاثیر گذار باشد.

وی با بیان اینکه در این ارتباط به منظور حرکت در مسیر هوشمند سازی پلیس باید از جدیدترین فناوری ها بهره مند باشیم افزود: اگر بخواهیم همانند گذشته به صورت سنتی عمل کنیم اعتبار و سرمایه اجتماعی خود را برای مخاطبان نخواهیم داشت.

سردار سلیمانی با بیان اینکه عملکرد پلیس زمانی موفقعیت آمیزخواهد بود که یک گام از دیگران جلوتر باشد، گفت: از دیگراقدامات در دست انجام آزمایش و تمرین پهبادهای ناجا در یکی از استانها است تا بتوانیم درشرایط خاص جاده های کشور را کنترل کرده و تصمیم گیری کنیم.

وی با اشاره به اینکه روزانه سه هزار تصادف در تهران رخ می دهد که باید پلیس حضور داشته باشد، گفت: در آینده با تعریف اپلیکیشن های خاصی که در اختیار مردم قرار خواهد گرفت هر شخصی پلیس ما در صحنه های مختلف خواهد بود که با انتقال تصاویرصحنه حادثه یاری رسان پلیس خواهند شد.

سلیمانی اضافه کرد: تنها در اجرای یکی از طرحها ۱۵ هزار اتوبوس بین شهری کشور به ردیاب مجهز شدند که این اقدام باعث کاهش ۹۰ درصدی تخلفات شده است.

وی تصریح کرد: به منظور به روزرسانی پلیس و موافقت دولت قرار است تا پایان سالجاری ۱۵۰۰ دستگاه خودرو مجهز در اختیار ناجا قرار گیرد که تاکنون ۱۵ درصد آن تحقق یافته است.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی گفت: امروزه در دنیا به فاصله هر ۲۰ کیلومتر یک خودرو پلیس وجود دارد در حالی که در کشور ما به فاصله هر ۲۹۰ کیلومتر یک خودرو مستقر است.

سردار سلیمانی در خصوص کنترل جاده های کشور با استفاده از فناوری دوربین نیز گفت: در حالی که هم اکنون برای کنترل جاده های کشور نیازمند ۱۸ هزار دستگاه دوربین کنترل سرعت هستیم کمتر از ۲ هزار دستگاه وجود دارد که برخی از آنان نیز غیر فعال هستند.

وی اظهار داشت: امروزه دیگر نمی توان به صورت جزیره ای زندگی کرد بلکه باید برای پیشرفت و توسعه از تجارب و ظرفیت های دیگر کشورها نیز بهره مند شد.

سلیمانی با بیان اینکه به دنبال گسترش روابط با دیگر کشورها در این عرصه هستیم، گفت: باید با بهره مندی از تجارب گذشته به سمت هوشمند سازی پلیس حرکت کنیم که تاکنون در این ارتباط گامهای خوبی در نیروی انتظامی برداشته شده است.

نظر شما:

security code