فرآیند تدوین بودجه شهرداری رشت اشتباه است


۱۳۹۸/۰۷/۱۱ - ۱۲:۵۸ | کد خبر: ۳۶۱۰ چاپ
فرآیند تدوین بودجه شهرداری رشت اشتباه است

در جلسه علنی شورای رشت، برخی از اعضای شورا فرآیند نگارش و تهیه و تدوین بودجه شهرداری رشت را اشتباه دانستند و نسبت به لزوم گزارش دهی از مراحل تهیه بودجه توسط شهرداری رشت به اعضای شورا تأکید شد.

به گزارش پایگاه خبری کلانشهر و به نقل از فارس، رئیس شورای اسلامی شهر رشت عصر امروز در یک‌صد و دهمین جلسه علنی شورای رشت در ساختمان جلسات شورای شهر با تبریک فرارسیدن هفته نیروی انتظامی اظهار کرد: پرسنل نیروی انتظامی همچون پرسنل دستگاه‌هایی ازجمله آتش‌نشانی و بیمارستان‌ها همواره در آماده‌باش کامل به‌منظور حفظ امنیت هستند و از این بابت از تمامی این افراد سپاسگزاریم.

اسماعیل حاجی پور با اشاره به نشست صبح امروز اعضای شورای شهر با دو تن از نمایندگان مردم رشت در مجلس شورای اسلامی گفت: به‌زودی ساماندهی و احیای رودخانه‌های رشت را از سمت جنوب شهر آغاز می‌کنیم.

وی با اشاره به تهیه نقشه اجرایی ساماندهی رودخانه‌های رشت از محل تبصره سه افزود: رودخانه‌های رشت طی سالیان متمادی آلوده‌شده‌اند و برای اینکه به شکل و وضعیت اولیه بازگردند نیازمند همراهی تمامی دستگاه‌ها هستند.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه خبر خوشی پیرامون اختصاص اعتبار دولتی به ساماندهی رودخانه‌های گوهررود و زرجوب به ما داده شد، خاطرنشان کرد: محمدباقر نوبخت معاون رئیس‌جمهور قول مساعد بابت اختصاص 200 میلیارد تومان اعتبار دولتی به‌منظور ساماندهی رودخانه‌های رشت را داده است.

رشت تبدیل به پارکینگ شده است

حاجی پور با انتقاد از اینکه شهر رشت به پارکینگ تبدیل‌شده است، تصریح کرد: تمامی اقدامات اعضای شورا جزءبه‌جزء پیرامون اقدامات در دست اجرا، به اطلاع شهروندان رسانده می‌شود و به‌منظور تسریع در امور، قرار است چهارشنبه هر هفته با حضور نمایندگان مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در صحن جلسات شورای شهر مشکلات پیش رو بررسی و برطرف شود. 

وی با اشاره به واگذاری حق عوارض شهرداری به بخش‌های دیگر گفت: قرار است این لایحه در مجلس شورای اسلامی بررسی و به رأی گذاشته شود که در صورت تصویب، فاجعه‌ای بزرگ برای شهرداری‌ها ازجمله شهرداری رشت رقم می‌خورد.

توجه بودجه شهرداری رشت به بخش عمرانی 

نائب رئیس شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به لایحه شهرداری رشت پیرامون اصلاح بندهایی از بودجه به‌منظور پرداخت حقوق معوقه و مطالبات  پاکبانان شهرداری رشت اظهار کرد: بر اساس این لایحه مبلغ ۲۱۰ میلیارد تومان از برخی بندها کسر و نسبت به پرداخت هزینه رفت‌وروب و جمع‌آوری زباله اقدام می‌شود.

فرهام زاهد با بیان اینکه در بودجه شهرداری رشت با اصرار برخی از همکاران شورایی به بخش عمرانی توجه بیشتری معطوف شد، افزود: این اقدام موجب شد که در حال حاضر برای پرداخت حقوق و مطالبات پاکبانان، حقوق رانندگان استیجاری شهرداری و غیره با مشکلاتی مواجه شویم.

از روند تهیه بودجه شهرداری به اعضای شورا گزارش دهند

عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه فرآیند نگارش و تهیه بودجه  شهرداری رشت طی سال‌های اخیر اشتباه بود، اظهار کرد: معتقدم بودجه باید مرحله‌به‌مرحله از زمان نگارش به اطلاع اعضای شورا رسانده شود.

بهراد ذاکری با بیان اینکه روزهای پایانی سال فرصت کوتاهی به‌منظور بررسی بودجه است، افزود: بودجه شهرداری پس از نگارش درنهایت به اطلاع اعضای شورا رسانده می‌شود که این اقدام موجب بروز مشکلات متعاقب آن می‌شود.

وی با بیان اینکه باید از مرحله‌به‌مرحله بودجه به روسای کمیسیون‌های تخصصی شورا گزارش داده شود، گفت: پیشنهاد می‌کنم که هرکدام از کمیسیون‌های تخصصی شورا در جلسات مربوط به تهیه بودجه، نماینده‌ای داشته باشند تا بتوانند از روند نگارش بودجه به اعضای کمیسیون‌ها گزارش دهند.

ذاکری با تأکید بر اینکه شهردار رشت برنامه‌های مشخصی پیرامون افزایش درآمد به اعضای شورا ارائه کند، بیان کرد: در حال حاضر اقدام خاصی دراین‌باره از شهردار رشت مشاهده نشده و یقیناً با روند پیش رو در پرداخت پاداش پایان سال کارکنان و کارگران شهرداری رشت با مشکلات فراوانی مواجه می‌شویم.

وی به قوانین تنبیهی و تشویقی پیرامون قطع درختان در رشت اشاره کرد و گفت: سیاست‌های تشویقی به‌منظور حمایت از افرادی که در زمان ساخت‌وساز نسبت به حفظ درختان اقدام می‌کنند نیز در نظر گرفته‌شده است.

سید امیرحسین علوی عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه متن لوایحی که از شهرداری رشت به شورا ارسال می‌شود بیشتر موردبررسی قرار گیرد، اظهار کرد: انتظار دارم نسبت به برخی از لوایح ساده عبور نکنیم و پیرامون دادن مصوبه به موضوعاتی که از شهرداری رشت به شورا ارسال می‌شود اهتمام بیشتری داشته باشیم.

نظر شما:

security code