شاعر گیلانی نشان درجه یک هنر دریافت کرد


۱۳۹۸/۰۷/۱۴ - ۱۱:۲۹ | کد خبر: ۳۶۴۸ چاپ
شاعر گیلانی نشان درجه یک هنر دریافت کرد

«اکبر اکسیر» شاعر گیلانی و بنیانگذار شعر فرانو از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موفق به دریافت نشان درجه یک هنر شد.

به گزارش پایگاه خبری کلانشهر و به نقل از مهر، مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان در این باره اظهار کرد: نشان درجه یک هنری معادل مدرک دکتری به «اکبر اکسیر» شاعر و بنیانگذار شعر فرانو از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعطا شد.

فیروز فاضلی با بیان اینکه اکسیر بعد از م. موید بنیانگذار شعر معنوی دومین شاعر گیلانی است موفق به دریافت این نشان شده است، افزود: تاکنون هفت نفر از هنرمندان گیلانی در رشته‌های مختلف هنری اعم از سینما، تئاتر، موسیقی، شعر و خوشنویسی موفق به دریافت نشان درجه یک هنری شده اند.

وی ادامه داد: گواهینامه هنری هنرمندان توسط شورای ارزشیابی هنرمندان، نویسندگان و شاعران کشور،  براساس تجربه و فعالیت تخصصی و حرفه‌ای هنرمندان و با تکیه بر توانایی‌های هنری آنان اعطا می شود.

گفتنی است اکبر اکسیر متولد سال ۳۲ در شهرستان آستارا، شاعر، آموزگار بازنشسته زبان و ادبیات فارسی، گرافیست، طنزپرداز معاصر ایرانی و صاحب نظریه شعر فرانو است؛ مجموعه شعرهای در سوگ سپیداران، بفرمایید بنشینید صندلی عزیز، زنبورهای عسل دیابت گرفته‌اند، پسته لال سکوت دندان شکن است، ملخ‌های حاصلخیز، مالاریا، ما کو تا اونا شیم و من هارا شورا هارا، برخی از آثار او است. 

نظر شما:

security code