باز شدن دروازه های صادرات کیوی گیلان به روسیه

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود در سال جاری ۱۸۰ هزار تن کیوی برداشت شود، گفت: از ۱۵مهر ماه دروازه‌های صادرات به روی کشور روسیه باز می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری کلانشهر و به نقل از فارس، علی درجانی امروز با بیان اینکه از دوشنبه امکان صادرات محصولات کشاورزی خصوصا کیوی به کشور روسیه فراهم خواهد شد، اظهار کرد: کیوی گیلان به دلیل کیفیت عالی، بازار پسندی بالایی را در کشور روسیه دارد.

وی با بیان اینکه روسیه به دلیل موقیت جغرافیایی و بازار آماده بستر مناسبی جهت فعالیت کشاورزان گیلانی، برای ارزآوری و کسب در آمد مناسب است، گفت: بیشترین کیوی گیلان در شهرستان‌های تالش، رودسر و آستارا تولید می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اینکه در سال گذشته ۱۵۴ هزار تن کیوی از باغات استان برداشت شد، افزود: پیش‌بینی می‌شود در سال جاری ۱۸۰ هزار تن کیوی برداشت شود.

رجانی صادرات کیوی با کیفیت را تضمین کننده حفظ بازار های موجود و گسترش آن دانست و تصریح کرد: سال گذشته ۶۷ هزار و پانصد تن کیوی گیلان به کشور های حاشیه خلیج فارس و روسیه صادر شد.

وی با اشاره به شرایط خوب بازار کیوی در گیلان بیان کرد: هفت هزار و 500 نفر در باغات کیوی گیلان مشغول به کار بوده و بازار خوب کیوی موجب توسعه پرورش این محصول شده است.