از امشب صورت می گیرد :

وزش باد گرم شدید در جلگه مرکزی گیلان


۱۳۹۸/۰۷/۱۴ - ۱۵:۴۷ | کد خبر: ۳۶۵۴ چاپ
وزش باد گرم شدید در جلگه مرکزی گیلان

کارشناس هواشناسی گیلان از وزش باد گرم شدید و نسبتا شدید در ارتفاعات و افزایش دما خبر داد و خاطرنشان کرد: از عصر و شب امروز جریانات جنوبی به جلگه مرکزی، منطقه سراوان و امامزاده هاشم نفوذ می کند.

به گزارش پایگاه خبری کلانشهر و به نقل از ایسنا، مازیار غلامی با اشاره به افزایش نسبی دمای هوا و نفوذ توده هوای کم فشار به منطقه، اظهار کرد: امروز شاهد جنوبی شدن جریانات و تقویت هوای گرم در منطقه هستیم.

وی با بیان اینکه انتظار داریم وزش باد گرم در ارتفاعات و دامنه های استان رخ دهد، افزود: از عصر و شب امروز تا صبح دوشنبه وزش باد گرم در نوار جلگه ای به ویژه جلگه مرکزی و غربی استان پیش بینی می شود.

کارشناس هواشناسی گیلان آسمان امروز را صاف و آفتابی همراه با افزایش ابر در برخی از ساعات دانست و اضافه کرد: نوار ساحلی استان طی امروز و فردا با پدیده مه صبحگاهی مواجه خواهد بود.

غلامی از وزش باد گرم شدید و نسبتا شدید در ارتفاعات و افزایش دما خبر داد و خاطرنشان کرد: از عصر و شب امروز جریانات جنوبی به جلگه مرکزی، منطقه سراوان و امامزاده هاشم نفوذ می کند و این مناطق شاهد وزش باد گرم شدید در برخی از ساعات خواهد بود. همچنین احتمال وقوع آتش سوزی در جلگه دور از انتظار نیست.

وی با اشاره به تداوم وزش باد گرم طی فردا و افزایش دمای هوای نواحی جنوبی استان تا 34 درجه، گفت: از عصر دوشنبه و سه شنبه به تدریج جریانات شمالی می شود و شرایط برای وقوع رگبار و رعد و برق در منطقه مهیا خواهد شد.